تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
10

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان معرفی شد

  • کد خبر : 22599
  • 06 آبان 1399 - 11:24
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان معرفی شد
نوری زاده اظهار کرد: بر همین اساس تلاش خواهم کرد بر اساس سیاست های ابلاغی بنیاد مسکن کشور و توجه به تامین مسکن روستائیان، برنامه های تامین زمین، اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل روستایی را به کمک همکاران بنیاد مسکن استان به نقطه مطلوبی برسانیم.

به گزارش هرمزگان امروز، در این مراسم از خدمات ذاکری قدردانی و نوری زاده به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورنصیر قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان ضمن قدردانی از تلاش ذاکری مدیرکل سابق بنیاد مسکن هرمزگان افزود: وی از رویش های همین بنیاد بوده که روحیه ای ولایی، بسیجی و انقلابی داشته و در این نهاد خالصانه، دلسوزانه و صادقانه تلاش کرده است .

وی همچنین از نوری زاده مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یک نیروی تازه نفس در همین بنیاد بوده که گام به گام با سلسه مراتب رشد کرده است.

در ادامه این مراسم، معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در توسعه و گسترش روستاها نباید زمین های کشاورزی و محیط زیست تخریب شود، افزود: تورم و بالارفتن هزینه ها باعث افزایش درخواست سکونت در روستاها و مهاجرت معکوس شده است.

وی افزود: تاکید کرده ایم در توسعه و گسترش روستاها، زمین های کشاورزی و محیط زیست تخریب نشود، لذا توسعه روستاها و احداث زیرساخت ها نیاز به منابع مالی دارد که ٧٠درصد این منابع از محل فروش اراضی روستایی تامین می شود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این آئین گفت: همیشه این جمله از امام خمینی را در مسئولیت هایم مدنظر داشته ام که فرمودند: به داد روستانشینان برسید که آنها نه زبانی برای بیان مشکلاتشان دارند نه قلمی برای انتقال این مشکلات.

احمد مرادی اظهار کرد: تمام تلاش دولت و نظام برای جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهرهاست، اما گاها میبینیم روستا نشینان برای تامین زمین محل سکونت در روستا با مشکل مواجه هستند. لذا اگر اختیار داشتم زمین را، رایگان به جوانان روستایی می دادم تا شاهد رونق و آبادانی روستاها باشیم، لذا از مدیران بنیاد مسکن کشور تقاضا دارم تا حد ممکن واگذاری زمین در روستاها را آسان و ارزان

کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از وظایف بنیاد مسکن به دهیاری و شورای روستا واگذار شده است و روستائیان هم رفع مشکلاتشان را از دهیاران و شوراها مطالبه می کنند که عملا در برابر خواسته های به حق مردم روستا دست خالی باید با مشکلات بجنگند. لذا جا دارد بنیاد مسکن اختیارات بیشتری به دهیاران بدهد، تا اموری همچون طرح هادی و پروژه های زیرساختی از طریق دهیاری ها صورت گیرد.

در ادامه نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در آئین گفت: در کمیسیون عمران بارها بر اهمیت وظایف بنیاد مسکن تاکید نموده ام و برای کمک به این مجموعه و رفع محرومیت روستاها از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

منصور آرامی اظهار کرد: خودم نیروی جهاد سازندگی بودم و از ابتدا با ادغام جهاد سازندگی مخالف بودم و امروز هم با توجه محرومیت های موجود اعتقاد دارم این ادغام اشتباه بوده است، اما بنیاد مسکن در این مدت به خوبی توانسته است این خلا را پر نماید هرچند که با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

همچنین مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان هرمزگان نیز گفت: بنیاد مسکن مولود انقلاب است و اصلی ترین ماموریت آن حل مشکل مسکن روستا نشینان است.

نوری زاده اظهار کرد: بر همین اساس تلاش خواهم کرد بر اساس سیاست های ابلاغی بنیاد مسکن کشور و توجه به تامین مسکن روستائیان، برنامه های تامین زمین، اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل روستایی را به کمک همکاران بنیاد مسکن استان به نقطه مطلوبی برسانیم.

وی در خصوص طرح مسکن ملی عنوان کرد: هرمزگان با پیش بینی ساخت سه هزار واحد مسکن ملی رتبه دوم را در کشور دارا است و پیش بینی شده است که ١۶۶٠ واحد در حوزه شهرستان بندرعباس و مابقی آن در سایر شهرستانهای استان انجام خواهد شد.

در پایان این نشست از هشت سال خدمات ذاکری مدیرکل سابق بنیاد مسکن تقدیر و نوری زاده بعنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن معرفی شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.