تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
9

مدارس قشم بازگشایی می‌شود

  • کد خبر : 17453
  • 25 اردیبهشت 1399 - 17:22
مدارس قشم بازگشایی می‌شود
فرماندار قشم در ادامه  افزایش آمار مبتلایان شهرستان را قابل تامل و ناشی از رعایت نشدن فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی دانست و خواستار توجه بیشتر مردم و مسوولان به این امر شد

به گزارش هرمزگان امروز فرماندار قشم در نشست ستاد مدیریت کرونای قشم گفت: بنا بر این مصوبه، همه مدارس ابتدایی و متوسطه غیر از مدارس استثنائی و مراکز پیش دبستانی دایر و حضور مدیران، معلمان و عوامل اجرایی الزامی است.علیرضا نصری افزود:  حضور دانش آموزان اختیاری است و بنا به نظر مساعد والدین خواهد بود.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت باید پیش از آغاز کلاس‌ها برای سرایداران و کادر آموزشی، آموزش‌های لازم را ارایه دهد.فرماندار قشم تصریح کرد: مدرسه‌ها نیز باید با استفاده از تمام ظرفیت شهرستان، به صورت کامل ضدعفونی شود.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، استفاده از ماسک و دستکش الزامی و در این مدت، بوفه مدارس تعطیل است و درس ورزش هم تدریس نمی‌شود.

تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری هوشمند

نصری در ادامه  افزایش آمار مبتلایان شهرستان را قابل تامل و ناشی از رعایت نشدن فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی دانست و خواستار توجه بیشتر مردم و مسوولان به این امر شد.وی گفت:  ویروس کرونا بخشی از زندگی امروز ما را تشکیل داده است و از این رو برای کاهش آسیب‌های آن باید فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و دستورالعمل های اعلام شده را به صورت دقیق اجرا کرد.

رییس ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در قشم افزود: چند مورد بیمار مبتلا به کرونا در روستاهایی اعلام شد که پیشبینی نمی‌شد.فرماندار قشم تصریح کرد: این امر به دلیل کاهش حساسیت‌های لازم رخ داد که باید  هرچه سریع‌تر نسبت به قطع زنجیره اقدام کرد.

وی، با تاکید بر لزوم ضد عفونی کردن کامل مناطق آلوده، افزود: بازگرداندن وضعیت به روال پیشین به صرف وقت و سرمایه زیادی نیاز دارد و از این رو انتظار می‌رود مردم مانند مرحله نخست، خود مراقبتی و حراست از محیط زندگی را جدی بگیرند.

نصری ادامه داد: بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران باید همچنان مردم را نسبت به خطرات ناشی از سهل‌انگاری و رعایت‌نشدن فاصله و دستورات پزشکی آگاه و حساسیت‌های لازم را در آنان ایجاد کنند.

شبکه بهداشت فعالیت تعاونیهای صیادی را بررسی کند

وی اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان باید فعالیت‌ تعاونی‌های صیادی را بررسی و موارد خلاف سیاست‌های ستاد کرونا  را مشخص و اعلام نماید.رییس ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در قشم با تاکید بر حفظ سلامت قشموندان، افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا هر واحد صنفی یا تجاری و غیر آن که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، تعطیل شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت ساعت کار اعلام شده برای  بازاریان و مجتمع‌های تجاری در تمام شهرستان، الزامی است و با متخلفین برخورد می شود.نصری در ادامه به برگزاری آیین های ویژه شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: همه مسجدها بازرسی و از رعایت موارد بهداشتی اطمینان حاصل شده است.

در ایران تا کنون ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که ۶ هزار و ۷۸۳ نفر فوت کرده و ۸۹ هزار و ۴۲۸ نفر نیز بهبود یافته اند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=17453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.