تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
6

لزوم مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی سال۹۵/ثبت نام اینترنتی۳مهرماه

  • کد خبر : 1239
  • 24 شهریور 1395 - 11:05
لزوم مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی سال۹۵/ثبت نام اینترنتی۳مهرماه

سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور است که از سوم مهر ماه ۱۳۹۵ در سراسر کشور اجرا خواهد شد

به گزارش هرمزگان تودی مدیراجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان هرمزگان گفت: مردم می توانند با مراجعه به سایت سرشماری عمومی نفوس و مسکن اطلاعات خانوار و مسکن را وارد کنند.صالح دریانورد بعدازظهر در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: مرحله اول سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵به صورت اینترنتی از سوم مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان آغاز می شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمانها و ادارات برای اطلاع رسانی، عنوان کرد: زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس بهترین فرصت برای اطلاع رسانی خانواده ها جهت ثبت نام از طریق سامانه سرشماری عمومی نفوس و مسکن است. همچنین دهیاری ها و شوراهای شهر و روستا هم می تواند در اطلاع رسانی و تشویق مردم برای ارائه اطلاعات سرشماری از طریق اینترنت تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه شمارش دقیق خانوارها و افراد، مهم ترین هدف سرشماری است، اظهارداشت: اولین سرشماری در سال ۱۳۳۵ و طی دوره های ده ساله در کشور انجام گردید، در سال ۱۳۸۶ بر اساس مصوبه هیئت وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری ها از ده به پنج سال کاهش یافت و از سال ۱۳۹۰ نیز هر ۵ سال یک بار اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور است که از سوم مهر ماه ۱۳۹۵ در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی در تشریح ویژگی های سرشماری سال ۹۵ ابرازداشت: افزایش سرعت تکمیل کاهش سوالات پرسشنامه، کاهش اقلام آماری، افزایش زمان سرشماری، استفاده از فایل پشتیبان و استفاده از داده‌های ثبتی دستگاه های اجرایی یکی از ویژگی های سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ است.

دریانورد بیان داشت: دستگاه های اجرایی استان به منظور اجرای مطلوب طرح ملی سرشماری تمام توان خود را بسیج کنند.

وی همچنین خواستار ابلاغ دستورالعمل به دستگاه های اداری استان به منظور الزام کارکنان به ثبت نام اینترنتی، ابلاغ بخشنامه به کلیه مدارس جهت ثبت نام اینترنتی خانوار دانش آموزان شد.

دریانورد اظهارداشت: ۲ مکان در هر شهرستان با اینترنت خاص (تعرفه و سرعت مناسب) با نظر ستاد سرشماری استان جهت ثبت نام اینترنتی خانوارها تعیین شود.

وی عنوان کرد: به تمام ارگانها و خانواهای نظامی تحت فرماندهی جهت ثبت نام اینترنتی و همکاری با پرسشگران و همچنین معرفی یک رابط به ستاد سرشماری استان ابلاغ شود.

مدیر ستاد اجرای سرشماری عمومی نفوس ومسکن استان هرمزگان خواستار ابلاغ بخشنامه به بهورزان، مروجان کشاورزی و مدیران مدارس در جامعه روستایی جهت ثبت نام اینترنتی خانوارها با کمک گرفتن از سامانه های اطلاعات جمعیتی دستگاه ها شد

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.