تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

لزوم تقویت فعالیت های دریایی و بندری در چهارچوب انعقاد تفاهمنامه همکاری

  • کد خبر : 20868
  • 12 مرداد 1399 - 13:24
لزوم تقویت فعالیت های دریایی و بندری در چهارچوب انعقاد تفاهمنامه همکاری
در دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر تقویت همکاری های در زمینه های دریایی، بندری و گردشگری در قالب انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک تاکید و همچنین تشکیل یک کارگروه تخصصی در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش هرمزگان امروز: “علی رضا محمدی کرجی را ن” در جریان سفر به جزیره قشم با “حمید رضا مومنی” مدیرعامل منطقه آزاد قشم دیدار و طرفین پیرامون توسعه همکاری های مشترک در حوزه دریایی، بندری و گردشگری به بحث و گفتگو پرداختند .

مدیر عامل منطقه آزاد قشم در این دیدار با بیان اینکه ارائه خدمات ایمن و مطلوب به مسافران و گردشگران که وارد جزیره قشم می شوند اولویت نخست سازمان منطقه آزاد قشم است اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد از مسافران از بنادر پل، لافت و بندر شهید ذاکری به قشم سفر می کنند، با جدیت به دنبال تقویت زیرساختها، توسعه خدمات رفاهی و انجام مسئولیت های اجتماعی برای رضایتمندی بیشتر گردشگران هستیم .

حمیدرضا مومنی افزود: در مقام مقایسه با نگاهی به وضعیت بنادر مسافری و گردشگری قشم می توان مشاهده نمود که ارائه خدمات نسبت به گذشته از نظر کیفیت، کمیت و ایمنی پیشرفت قابل توجهی داشته که برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم و البته نقش سازمان بنادر ودریانوردی در این حوزه بسیار موثر بوده است .

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم با بیان اینکه ورودی های جزیره اولین محلی هستند که مورد قضاوت مسافران و گردشگران واقع می شوند اظهارداشت: با تدوین یک برنامه جامع و هدفمند مبلغی بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال برای بهسازی پایانه های مسافری دریایی به عنوان مبادی ورودی و خروجی جزیره تامین شده که مطالعات آن به اتمام رسیده، نظرات کارشناسی و فنی مسئولین بنادر قشم نیز لحاظ شده است .

وی افزود: عملیات اجرای این پروژ ها بزودی آغاز می شود و بنا داریم تا اواسط سال آینده این سه پروژ به بهره برداری برسد.

مومنی با اشاره به دو بندر تجاری بهمن و کاوه خاطر نشان کرد: ظرفیت های خوبی در بنادر منطقه آزاد قشم ایجاد شده که این آمادگی وجود دارد در صورت لزوم از امکانات بنادر بهمن و کاوه همسان با بنادر تجاری مرکز استان استفاده شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست ضمن تبیین وظایف و مسئولیت های حاکمتی سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم تقویت همکاری های فی مابین با تشکیل کارگروهای مشترک و همچنین امضای تفاهمنامه های همکاری تاکید کرد.

علیرضا محمدی کرجی ران با بیان اینکه قانون گذار مسئولیت هایی چه در بنادر ملکی، چه خصوصی و چه بنادر که در جغرافیای مناطق آزاد واقع شده است (غیر ملکی ) در چهارچوب وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی قرار داده، تصریح کرد: از هرگونه برنامه های توسعه ای دریایی و بندری که قرار است در جزیره قشم صورت پذیرد استقبال خواهیم کرد.

محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود بین دو مجموعه و استناد به هماهنگی خوب که از گذشته تا به امروز بوده می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی و برگزاری جلسات منظم دوره ای شاهد رفع موانع احتمالی و سرعت بخشیدن به روند اجرای طرحهای دریایی، بندری و گردشکری در جزیره قشم بود.

شایان ذکر است مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر یکروزه خود به جزیره قشم از بنادر پل، لافت و همچنین اسکله های گردشکری قشم ازجمله گورزین، سهیلی، کندالو و شیب دراز بازدید کرد حضور در بنادر تجاری کاوه و بهمن و نیز نشست صمیمانه با کارکنان بندر قشم از دیگر بر نامه های محمدی کرجی ران در سفر به سرزمین عجایب هفتگانه بود .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20868
  • منبع : روابط عمومی سازمان بنادرودریانوردی بندرعباس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.