تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
3

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی واستفاده از توان متخصصان ایرانی

  • کد خبر : 20385
  • 02 مرداد 1399 - 10:12
لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی واستفاده از توان متخصصان ایرانی
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تمام تلاش مجموعه سازمان بنادر بر این است تا بتواند علاوه بر انجام وظایف حاکمیتی خود که تسهیل تجارت دریایی و ایجاد بستر مناسب مبادلات بین‌المللی در دریاها است، با التزام به شعار جهش تولید، نیازهای دریایی و بندری خود را با تکیه بر توان داخلی تا جایی که امکان دارد از مجموعه‌های داخلی تأمین نماید.

به گزارش هرمزگان امروز: علی رضا محمدی کرجی ران در دیدار با حمید رضائیان اصل مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بر لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مجموعه‌های داخلی در زمینه ساخت و تعمیر کشتی با تکیه بر توان و دانش ایرانی اشاره کرد و اظهارداشت: ضرورت انجام مطالعه در ارتباط با علل و عوامل ساخت و تعمیرات کشتی‌های خارج از کشور و تدوین یک برنامه نظام مند به منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجموعه‌های توانمند داخلی می‌تواند کمک شایانی به حفظ و گسترش اشتغال مولد در شرایط موجود نماید.

حمید رضائیان اصل مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب علی رضا محمدی کرجی ران به سمت مدیر کلی بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان ظرفیت‌ها موجود در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی گفت: این منطقه ویژه در محدوده‌ای به مساحت ۱۱۰۰ هکتار ایجاد شده که ۵۲۰۰ نفر نیروی متخصص و کارگری در آن مشغول فعالیت می‌باشند.

رضائیان اذعان داشت: این مجتمع یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است.

وی افزود: اقدامات بزرگ و غرورآفرینی نظیر اجرای پروژه‌های فازهای ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۲ پارس جنوبی ماحصل سال‌ها تحقیق و پژوهش متخصصان ایرانی بوده که در این مجموعه ساخته و به محل منتقل شده است.

این مقام مسئول ساخت کشتی ایران کاشان، کشتی شهر کرد و کشتی ایران اراک و همچنین تعمیرات ادواری و اساسی نفتکش‌های کوچک و مگاسایز در مجتمع کشتی سازی را برگرفته از توان متخصصان این مجموعه دانست و از آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود جهت تداوم همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی در زمینه‌های ساخت و تعمیر شناورها سخن به میان آورد.

گفتنی است؛ همجواری مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ساخت انواع شناورها مورد نیاز خدماتی بندر و تعمیرات شناورهای مختلف زمینه‌های بوده که از گذشته تاکنون در قالب توافق نامه‌های همکاری بین مجموعه کشتی سازی و سازمان بنادر و دریانوردی به انجام رسیده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.