تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

فرآیندتوسعه درهرجامعه نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت های موثر

  • کد خبر : 12551
  • 20 آذر 1398 - 10:05
فرآیندتوسعه درهرجامعه نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت های موثر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: توانمند سازی تمامی اقشار گامی در مسیر توسعه جامعه است.

به گزارش هرمزگان امروز:  دکتر سعید ناجی در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین ویژه دانش آموزان مدارس استثنائی آموزش و پروش هرمزگان، با بیان اینکه توانمند سازی تمامی اقشار گامی در مسیر توسعه جامعه است، افزود: برای توسعه جامعه ابتدا باید افراد توانمند شوند و این امر در خصوص تمامی افراد صدق می کنند.

وی اضافه کرد: باید بتوان از تمامی ظرفیت های جامعه در مسیر رشد و توسعه استفاده کرد و نقش تاثیر گذار هر فرد توانمند در جامعه را نباید نادیده گرفته شود.

ناجی با بیان اینکه انسان به واسطه اشرف مخلوقات بودنش حتی با معلولیت جسمی و ذهنی شایسته احترام است، گفت: فرقی نمی کند که یک فرد داری معلولیت باشد یا خیر و تنها به واسطه انسان بودن افراد باید به شکل ویژه مورد توجه و احترام قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه معلولیت، نقص و محدودیت نیست، افزود: اگر بدنبال نقص و محدودیت هستیم می توان آن را در حوزه های دیگر غیر از اقشار معلول یافت، آنجایی که حقوق مردم مورد بی توجه ای قرار می گیرد یا اینکه دروغ و تهمت شکل میگیرد،نقص افراد به صورت آشکار پیدا می شود.

ناجی با اشاره به وظیفه سنگین آموزش و پرورش در قبال تعلیم و پرورش افراد، گفت: آموزش و پرورش باید در کنار مهارت آموزی، دانش اندوزی و علم آموزی ، پرورش درون انسان و بالا بردن معنویت که به شکل جدی در آموزه های دینی آمده نقش مهمی ایفا کند.

وی با تاکید بر ضرورت توانمند سازی معلولین در استان، افزود: دولت به منظور افزایش توانمندسازی معلولین تسهیلات و اعتبارات قابل ملاحضه ای را در نظر گرفته تا بتوان از این ظرفیت خوب جامعه به درستی در راستای توسعه استان و کشور بهره مند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: استاندار محترم هرمزگان همواره پیگیر مسائل جامعه معلولین استان به ویژه مدارس استثنائی تحت پوشش آموزش و پرورش بوده و هست و در این خصوص توصیه های فراوانی به دستگاه های متولی داشته است.

شماره خبر :

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.