تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8

عملیات آب‌رسانی به روستاهای جدید حاجی آباد آغاز شد

  • کد خبر : 17266
  • 20 اردیبهشت 1399 - 20:33
عملیات آب‌رسانی به روستاهای جدید حاجی آباد آغاز شد
مدیر آب و فاضلاب حاجی آباد گفت: ۲ باب مخزن ۵۰ متر مکعبی جدید برای تامین آب روستاهای لرد آبدوان و دولخی شهدادی احداث می‌شود.میرزاده اعتبار مورد نیاز اجرای شبکه و ساخت مخازن جدید را ۶۱ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش هرمزگان امروز در راستای اجرای این طرح‌، هم‌چنین عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب مجتمع شهدادی حاجی‌آباد نیز آغاز شده است.مدیر آب و فاضلاب حاجی آباد روز شنبه در بازدید از این طرح‌های آبرسانی گفت: با اجرای طرح آبرسانی به این روستاها، ۱۶۲ خانوار از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

محمد میرزاده مجموع لوله‌گذاری برای اجرای کامل طرح‌های آب‌رسانی و بازسازی شبکه توزیع آب،۴۰ کیلومتر نام برد و فزود: همچنین برای تکمیل طرح‌های آب‌رسانی ۱۱ کیلومتر خط انتقال و ۲۹ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود.وی ادامه داد: مجتمع شهدادی در حال حاضر شبکه توزیع و انتقال دارد و با چهار روستای زیر پوشش و۲۸۰ مشترک به دلیل فرسودگی و هم‌چنین افزایش جمعیت نیازمند اصلاح و ایجاد خطوط جدید است.

مدیر آب و فاضلاب حاجی آباد گفت: هم‌چنین ۲ باب مخزن ۵۰ متر مکعبی جدید برای تامین آب روستاهای لرد آبدوان و دولخی شهدادی احداث می‌شود.میرزاده اعتبار مورد نیاز اجرای شبکه و ساخت مخازن جدید را ۶۱ میلیارد ریال عنوان کرد.

طبق سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان دارای یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر جمعیت است که حدود نیمی از آنها در روستاها زندگی می کنند.روستای شهدادی از توابع بخش مرکزی شهرستان حاجی‌آباد فاصله‌ای کم تا جاده اصلی محور حاجی آباد بندرعباس دارد و یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان هرمزگان از جمله نخلستان‌های خرمای پیارم، گندم و ذرت و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای محسوب می‌شود.

درواقع کشاورزی گلخانه مهم‌ترین کشاورزی روستای شهدادی است از این رو نیاز به توسعه و بازسازی طرح‌های آب‌رسانی یکی از ضرورت‌های مهم در این منطقه محسوب می‌شود.شهرستان حاجی‌آباد با ۸۵ هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای، رتبه نخست کشت گلخانه‌ای را در هرمزگان دارد.

این گلخانه‌ها در مناطق حاجی‌آباد، شهدادی، سرچاهان، شمیل، علی‌آباد، فارغان و گنج قرار دارد.

تولید سالیانه محصولات گلخانه‌ای حاجی‌آباد افزون بر ۲۱ هزار تن است که بیش‌ترین سطح زیرکشت با ۴۱ هکتار مربوط به منطقه شهدادی است.

حاجی آباد در ۱۶۰ کیلومتری شمال هرمزگان واقع شده و از شمال به شهرستان سیرجان(استان کرمان)، از شرق بخش وکیل آباد (استان کرمان)، از غرب به شهرستان داراب(استان فارس) و از جنوب به بخش فین (شهرستان بندرعباس) محدود می‌شود و از اهمیت جغرافیایی و ترانزیتی فراوانی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=17266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.