تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
10
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی

عذرخواهی رسمی امارات از جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 22011
  • 07 شهریور 1399 - 21:33
عذرخواهی رسمی امارات از جمهوری اسلامی ایران
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اعلام اینکه کشور امارات ضمن عذر خواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران متعهد شد برابر قوانین بین‌المللی خسارات وارد شده را جبران کند، تصریح کرد: روز گذشته پیکر دو صیاد ایرانی در بندر عباس تحویل و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.

به گزارش هرمزگان امروز سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از یگانهای مرزی ساحلی قشم با بیان اینکه لنجهای ایرانی به قصد صید و تجارت و امرار معاش در آبهای خلیج‌فارس تردد می‌کنند، اظهار کرد: مأموران دیگر کشورها، نباید در صورت حضور آنها در آبهای سرزمینی به سوی آنها تیراندازی کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به رفتار خارج از عرف و قوانین بین‌المللی گارد ساحلی امارات و تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آنها شد، افزود: با پیگیری وزارت امورخارجه و مرزبانی نیروی انتظامی، تعدادی از صیادان دستگیر شده لنج ایرانی به کشورمان بازگردانده شدند.

وی با اعلام اینکه کشور امارات ضمن عذر خواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران متعهد شد برابر قوانین بین‌المللی خسارات وارد شده را جبران کند، تصریح کرد: روز گذشته پیکر دو صیاد ایرانی در بندر عباس تحویل و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به آموزش قوانین و مقررات بین‌المللی و مرزی به صیادان و ساحل‌نشینان، گفت: موارد بسیاری از ورود اتباع کشورهای همسایه به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده که مرزبانان با قوانین بین‌المللی و رفتار انسان‌دوستانه و شایسته با آنها برخورد کرده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: صیادان با استفاده از تجهیزات مدرن در حوزه مکان‌یابی، می‌توانند از ورود به حریم دریایی سایر کشورهجلوگیری کنند.

گفتنی است، جمعی از خانواده‌های صیادان آزاد شده با حضور در اسکله شهید “ذاکری” قشم از فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی استقبال و از پیگیری‌های مسئولان وزارت امور خارجه و مرزبانی نیروی انتظامی تقدیر کردند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22011

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.