تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

عدم جدیت دستگاه های مسئول هرمزگان، علت بلاتکلیفی شهرک پیامبراعظم(ص)

  • کد خبر : 18939
  • 03 تیر 1399 - 10:58
عدم جدیت دستگاه های مسئول هرمزگان، علت بلاتکلیفی شهرک پیامبراعظم(ص)
منصورارامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: از هیچ مسئولی پذیرفته نیست در جایی که قانون و آئین نامه سازمان یا دستگاه متولی را مجاز به اقدام دانسته و منابع آن را هم پیش بینی نموده، با بی تدبیری و سهل انگاری مردم را از حقوقشان محروم و آنان را زیر بار مشکلات به حال خود رها سازیم.

به گزارش هرمزگان امروز: نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تعلل مدیران استانی در ساماندهی پروژه های مسکن مهر گفت: بدنبال درخواستهای گسترده مردم در موضوع مسکن مهر، طی هفته های اخیر چه در استان و چه در سطح وزارتخانه پیگیر مشکلات عدیده این حوزه خصوصا پروژه شهرک پیامبر اعظم(ص) شدم که نهایتا مشخص شد علیرغم وجود قانون و پیش بینی منابع مالی برای ارائه خدمات، متاسفانه عدم جدیت مدیران و ناهماهنگی میان دستگاهها در استان سبب بلاتکلیفی و نارضایتی مردم شده است.

منصور آرامی در گفت و گویی با بیان اینکه مدیران در این باره مسئولیت را  به گردن یکدیگر می اندازند و در این میان مردمند که فدای این اختلافات می شوند، اضافه کرد: شواهد و قرائن نشان می دهد، ساماندهی مسکن مهر خصوصا مسکن مهر پیامبر اعظم(ص) مشکلی نبوده که کسری یا نبود بودجه باعث توقف آن شود چرا که قانون بودجه طی سالیان اخیر مسیر تامین منابع را باز گذاشته و کافی بود با انسجام و هماهنگی بین دستگاهها و با مدیریت استاندار مسیرهای قانونی طی و خدمات زودتر به مردم ارائه شود.

 

این نماینده مجلس اضافه کرد: مطابق بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۹ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده برای عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک مشکلات مربوط به پروژه هایی مانند شهرک پیامبر اعظم(ص) را مرتفع کند.

وی با اشاره به اینکه آسایش،رفاه و امنیت مردم نباید حتی یک روز معطل اختلاف بین دستگاهها باشد و با تصمیمات سلیقه ای این حق از مردم سلب شود خاطرنشان کرد: استاندار هرمزگان هرچه سریعتر با برنامه ریزی دقیق این موضوع را تعیین تکلیف کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: شهرک پیامبر اعظم با جمعیتی بالغ بر ١٠٠هزار  نفر، یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های مسکونی در هرمزگان است و ساکنین آن سالهاست در وضعیت نامطلوبی زندگی میکنند.

خدمات شهری، امور زیربنایی عمرانی ، کمبود فضای سبز و فضای آموزشی، معظل سگ های ولگرد، تاریکی معابر، نبود امنیت کافی و .. تنها بخشی از مشکلات مردم است و نبود امکانات زیرساختی معضلات اجتماعی عدیده ای در این مناطق بهمراه داشته است و لازم است استاندار هرمزگان بعنوان نماینده عالی دولت با اولویت این موضوع را تعیین تکلیف کند.

آرامی در پایان گفت: از آنجائی که بعنوان شهردار بندرعباس برای احداث مسکن مهر چیزی حدود ٣۴٠٠٠ مجوز صادر نموده ام، اکنون بعنوان وکیل مردم وظیفه خود میدانم ضمن پیگیری دلایل این سهل انگاری و تاخیر، اجرای آن در سال ۹۹ را به جد از استاندار و مدیران استانی خصوصا راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه دنبال نمایم.

مجمع نمایندگان استان نیز این آمادگی را دارد تا مدیران هرجا در تعامل با وزارتخانه های مربوطه نیاز به همراهی داشتند در جهت رفع دغدغه های مردم به کمک آنان بیاید.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.