تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6

ظرفیت بالای هرمزگان برای سرمایه گذاری درحوزه های معدنی وفولادی

  • کد خبر : 6238
  • 09 مرداد 1398 - 13:05
ظرفیت بالای هرمزگان برای سرمایه گذاری درحوزه های معدنی وفولادی

خلیل قاسمی ضمن معرفی این طرح تولیدی اظهار داشت: شرکت زرین شن بندرعباس با مشارکت سرمایه گذار خارجی اکنون با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد محصول کنسانتره آهن تولید خواهد کرد که با راه اندازی این شرکت ۲۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

جلسه یکصد و هشتاد و سه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شرکت زرین شن بندرعباس برگزار شد.
به گزارش هرمزگان امروز، خلیل قاسمی ضمن معرفی این طرح تولیدی اظهار داشت: شرکت زرین شن بندرعباس با مشارکت سرمایه گذار خارجی اکنون با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد محصول کنسانتره آهن تولید خواهد کرد که با راه اندازی این شرکت ۲۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: ظرفیت تولید این شرکت ۱۰۰ هزار تن کنسانتره آهن در سال است که میزان سرمایه گذاری آن ۴۶ میلیارد ریال می باشد.
قاسمی مشکلات این طرح را برق و آب اعلام کرد و گفت: با بررسی این مشکلات در این کارگروه می توان به روند پیشرفت این پروژه کمک کرد.
وی در ادامه به توسعه پروژه یکی از واحدهای قیری اشاره نمود و اظهار داشت: واحد قیر آتراکران انرژی درخواست خود را مبنی بر واگذاری زمینی در شهرک صنعتی خلیج فارس به سازمان ارسال نمود که این سازمان درخواست این واحد را بررسی کرده و بازدیدی از این زمین مذکور بعمل آورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ضمن بررسی مشکلات این طرح اعلام کرد: مجوز ایجاد یک فقره چاه با توجه به شوری آب در این منطقه داده می شود تا ضمن بازیافت مجدد این آب به چرخه تولید بازگردد.
دکتر حیدری افزود: مشکل برق این واحد بررسی و مقرر شد مبلغی را سرمایه گذار متعهد گردد و مابقی آن به عهده توزیع برق خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: هرمزگان از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های معدنی وفولادی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و از هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این بخش ها به ویژه سرمایه‌گذاران کشور چین استقبال می گردد.
شایان ذکر است؛ کارگروه تسهیل و رفع موانع در این جلسه با تخصیص زمین به واحد قیر آتراکران انرژی موافقت نمود.
در پایان بازدیدهای میدانی از زمین طرح مذکور توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در منطقه خورگو بندرعباس انجام شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.