تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6

طی ۱۰ماهه سالجاری میزان صادرات واحدهای صنعتی بزرگ ۲۵درصد افزایش داشته است

  • کد خبر : 14947
  • 01 اسفند 1398 - 10:17
طی ۱۰ماهه سالجاری میزان صادرات واحدهای صنعتی بزرگ ۲۵درصد افزایش داشته است

دویست وسی هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان باحضور استاندار هرمزگان در سالن
جلسات استانداری برگزار شد .

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به روند تولید استان طی ۱۰ ماهه سال جاری، عنوان کرد: در این مدت مجموع میزان تولید واحدهای بزرگ صنعتی فعال در استان هرمزگان بیش از ۱۸ میلیون تن بوده است.

وی ادامه داد: میزان صادرات محصولات تولیدی استان نیز در سال جاری از نظر وزنی نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده رونق تولید و صادرات در استان هرمزگان است.

همتی به بررسی مسائل سرمایه‌گذاران در این نشست اشاره کرد و گفت: مشکلات دو واحد هتل در حال ساخت در جزیره کیش مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی نیز برای رفع مشکل آنها داشتیم تا آنها نیز به ظرفیت جدیدی برای گردشگری در هرمزگان تبدیل شوند.

وی در ادامه خواستار فعال شدن سامانه صدور مجوز و رصد طرح های سرمایه‌گذاری در هرمزگان شد و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان باید به این سامانه متصل باشند تا پس از ثبت درخواست سرمایه‌گذاران، به سرعت روند صدور مجوزها انجام و همچنین وضعیت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز از این طریق مورد رصد و بررسی قرار گیرد.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: بر اساس راهبردهایی که وزارت صنعت،معدن وتجارت برای رونق تولید ترسیم کرده، برنامه‌های جداگانه‌ای تدوین شده و نقشه راه تولید در استان می باشد.

قاسمی با اشاره به تفویض اختیارات ستاد ملی به کارگروه استانی خاطرنشان کرد: تمام مصوبات استانی در قالب مصوبات ملی ابلاغ می شود که اهمیت کار ما را برای اجرای مصوبات، بالا برده و فرآیند رسیدگی به مشکلات واحدها را تسریع می‌بخشد.

ریس سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان در این نشست با اشاره به ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید اظهار داشت: بررسی و اتخاذ تصمیم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، به عهده ستاد تسهیل و کارگروه استانی این ستاد است و این ستاد هم از دستگاه‌های ذیربط متشکل شده است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.