تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

طرح مسکن ملی شعاری بیش نیست

  • کد خبر : 20894
  • 12 مرداد 1399 - 15:25
طرح مسکن ملی شعاری بیش نیست
نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس شورای اسلامی اشتغال، تسهیل ازدواج و مسکن جوانان را از الزامات فرزندآوری دانست و گفت: بحث مسکن به حال رکود و تعطیلی درآمده است.

به گزارش هرمزگان امروز: حسین رئیسی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام صفایی حائری امام جمعه میناب گفت: کشور عزیز ما در شرایط حساسی واقع شده است که این شرایط فرصت هر گونه خطا را از ما سلب و ما را محکوم به موفقیت کرده است. همه آحاد مردم و مسوولان در همه بخش‌ها باید با درک شرایط و هم افزایی و نگاه مسوولان با رویکرد عقلانی و به دور از هیجانات و جو زدگی در جهت برون رفت از شرایط موجود و خلق فرصت‌های ارزنده تلاش و جدیت نمایند.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس شورای اسلامی مطالبه مردم را، حل مشکلات و بهبود شرایط معیشتی عنوان کرد و گفت: باید بپذیریم که مردم در سخت ترین شرایط  با فشار گرانی و تورم غیر قابل تحمل زندگی می‌کنند. باید نبوغ و استعداد را به مدد طلبید تا شرایط موجود به نفع مردم تغییر کند.

وی ضمن تشکر از ریاست مجلس شورای اسلامی به خاطر تدوین بسته اقتصادی مردمی گفت: این بسته باید سیاستی در قالب برنامه‌های عملیاتی تنظیم کرده و به صورت قانون تدوین و با نظارت جدی به مرحله اجرا درآید.

رئیسی خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور اظهار کرد: توصیه می‌کنم به سوابق و رفتار آمریکا و اروپای غربی دست کم در یک قرن اخیر  توجه شود و برای حل مشکلات کشور به آنها امید نداشته باشند و بدانند که به جای عمل در راستای سیاست‌های دفع الوقت دولت‌های عهدشکن اروپایی به فرصت‌های اقتصادی داخل کشور و کشورهای منطقه بیندیشند و از ظرفیت‌های خدادادی در بخش‌های مختلف مثل کشاورزی، شیلات و آبزی پروری و تجارت آزاد با کشورهای منطقه بهره ببرند.

نماینده مردم میناب و رودان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع جمعیت و فرزند آوری گفت: تحقق این  مطلوب لوازمی دارد که مهمترین آنها اشتغال، تسهیل ازدواج و مسکن جوانان است.

وضعیت مسکن به حالت رکود و تعطیلی درآمده و مسکن اجتماعی در حد گفتار باقی ماند و پر واضح است که طرح مسکن ملی در سال آخر دولت شعاری بیش نیست.

رئیسی با اشاره به سیل اخیر در روستاهای زاج، داربست گفت: مردم این منطقه ماه‌ها در کمپ‌های اسکان موقت بلاتکلیف هستند و بعضا با گرمای بالای ۵۰ درجه در روز و شب‌ها با تهدید مار و عقرب مواجه‌ هستند.

نماینده مردم میناب و رودان در پایان نطق خود با اشاره به مشکلات کشاورزان و دامداران این استان گفت: این دو قشر با مشکلاتی مثل قیمت سرسام آور نهاده‌های کشاورزی و دامی و نایاب بودن آن مواجه‌اند، انحصار در واردات این اقلام ضروری باید شکسته شود بهای آب در بخش کشاورزی نیز در منطقه شرق استان هرمزگان به قدری افزایش یافته که بخشی از کشاورزان این فعالیت را  غیر اقتصادی می‌دانند و احتمال ترک مزرعه و اضافه شدن به جمع بیکاران دور از انتظار نیست.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.