تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
12
شهر به معنای واقعی کلمه بیمار است

طرح سوال از شهردار بندرعباس با امضا دو عضو شورای شهر کلید خورد

  • کد خبر : 17599
  • 28 اردیبهشت 1399 - 17:53
طرح سوال از شهردار بندرعباس با امضا دو عضو شورای شهر کلید خورد
این طرح با امضای دو عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تایید شد و ده عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس این طرح را امضا نکردند!

به گزارش هرمزگان امروز در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس فاطمه جراره ، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس شهر گفت : شهرداری بدون مجوز اقدام به جذب نیرو کرده است و از آنجا که امکان پرداخت حقوق ندارند،در محافل مختلف مسوولیت این کار به عهده شورا انداخته اند.

رپیس شورای شهر بندرعباس با اعلام اینکه همه بدانند شورا در جذب و اخراج نیروها هبچ دخالتی نداشته است افزود : سریال تذکرات در مورد عدم پرداخت حقوق کارگران تنظیف و فضای سبز ادامه دارد و اما تذکرات متعدد شورای شهر در این خصوص به جایی نمیرسد و باید از این مرحله به مرحله بعد که قانون این اختیار را داده است ، وارد شد.

اسماعیل بواشه عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این جلسه با اعلام اینکه بارها در همین صحن شورا نسبت به تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران بخش تنظیف و فضای سبز که با کمترین حقوق و امکانات و وسایل کار ، لباس و دستکش دچار مشکلات هستند، تذکر داده شده است ولی هیج توجهی نمی شود افزود : کارگران هر بار که برای دریافت حقوق قانونی خود لب به گلایه باز می کنند تهدید به اخراج و حتی محکوم به اخراج می شوند.

وی ادامه داد : در همین زمینه مقصر اصلی شهرداری است ، چرا که نظارت بر کار پیمانکاران و اجرای صحیح مفاد قرارداد تاکنون به خوبی انجام نشده است.

بواشه ادامه داد : هرساله قرارداد های هنگفتی با موضوع جمع آوری نخاله منعقد می گردد که هر کدام به نوعی از وابستگان افراد خاص در شهرداری هستند ، نخاله های ساختمانی جای جای شهر انباشته شده و هیچ مسئولی در شهرداری آنها را نمی بیند و پیمانکاران هرجور خودشان بخواهند صورت وضعیت صادر می کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود : در بحث نظارت بر اجرای مفاد قراردادهای تنظیف هم مانند موضوع جمع آوری نخاله و سایر بخش ها نظارتی وجود ندارد و از فرماندار محترم گرفته تا رسانه ها و شهروندان همه به این موضوع اعتراض دارند.

اسماعیل بواشه با اعلام اینکه شهرداری از وظیفه اصلی که خدمات و اداره شهر است، خارج شده و در هر گوشه ای از شهر درگیر معضلی است و شهر به معنای واقعی کلمه بیمار است ادامه داد : شفافیت اصلا وجود ندارد و هیچ نظارتی بر نحوه انعقاد و اجرای قراردادها و هزینه های سرسام آور آن نمی شود و علی رغم تذکرات زیادی که در طول این سه سال داده شده گوش شنوایی وجود نداشته است.

عضو شورای شهر بندرعباس در پایان افزود : اینجانب و اعضای محترم شورا به واسطه وظیفه نمایندگی مان تقاضای طرح سوال از شهردار را داریم.بنده سعی کردم خلاصه ای از دغدغه های مطرح شده توسط اعضای محترم شورا را ذکر کنم و امیدوارم همکاران عزیزم در راستای مطالبه خواسته های شهروندان طرح سوال را امضا نمایند تا پاسخ شهرداری محترم را بشنویم و جوابی برای سوالات مردم از شهرداری و رفع دغدغه و نگرانی آنها داشته باشیم.

گفتنی است طبق ماده ۷۳ قانون شوراها چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رییس‌شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد.در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سئوال مطرح می‌شود که در این‌صورت رییس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده‌شورا و پاسخ به سئوال می‌باشد ‌چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که‌حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود.فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رییس شورا تعیین خواهد شد حداکثر‌ده روز خواهد بود. شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار، رأی موافق یا مخالف خواهد داد.در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل‌اعضا رأی مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

لازم به ذکر است این طرح با امضای دو عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تایید شد و ۹ عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس این طرح را امضا نکردند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=17599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.