تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

ضرورت توجه ویژه به اقتصاد دریا محور

  • کد خبر : 19737
  • 19 تیر 1399 - 10:57
ضرورت توجه ویژه به اقتصاد دریا محور
استاندار هرمزگان بر اهمیت و ضرورت توجه ویژه به اقتصاد دریا محور تاکید کرد.

به گزارش هرمزگان امروز: که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به اقتصاد دریا محور، عنوان کرد: پرورش ماهی و میگو دو ظرفیت بسیار مهم در راستای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری در استان های ساحلی جنوب کشور به ویژه هرمزگان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: باید با تخصیص منابع از این حوزه حمایت صورت گیرد تا جهش خوبی در زمینه پرورش ماهی و میگو ایجاد شود که این امر موجب اشتغالزایی و تثبیت و افزایش جمعیت در نوار ساحلی جنوب کشور خواهد شد.

استاندار هرمزگان به ظرفیت تجارت ملوانی در سواحل جنوب کشور اشاره کرد و افزود: خواهان ایجاد کمیته‌ای متشکل از وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جهت رفع مشکلات و اجرایی شدن مناسب آیین نامه قانون تجارت ملوانی هستیم.

همتی تصریح کرد: از این طریق امکان صادرات محصولات تولیدی در استان و در مقابل آن واردات کالاهای مورد نیاز با استفاده از ظرفیت لنج ها و ملوانان هرمزگان و سایر استان‌های جنوبی کشور وجود دارد که موجب ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

وی ظرفیت صنعت کشتی سازی در هرمزگان را از زیرساخت های مهم برای کشور دانست و بیان داشت: توانایی وسیعی در حوزه مهندسی و نیروهای فنی در عرصه کشتی سازی در هرمزگان وجود دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تعمیر کشتی های ۳۳۰ هزار تنی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس انجام شد و توانمندی بسیاری در حوزه ساخت کشتی نیز در این مجموعه وجود دارد که برای حمایت بیشتر از این صنعت کارگروهی به زودی راه اندازی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.