تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

صلح و سازش ۱۰۹۳۱ پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان

  • کد خبر : 14387
  • 12 بهمن 1398 - 11:42
صلح و سازش ۱۰۹۳۱ پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان

علی صالحی گفت: در نتیجه برنامه ریزی و تلاشی شبانه روزی؛ آمار ابلاغات الکترونیک شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از ۹۰ درصد در آذرماه به بیش از ۹۷ درصد در پایان دی ماه ارتقاء یافته است.

به گزارش هرمزگان امروز: گردهمایی رؤسای شعب شورا‌های حل اختلاف سراسر استان هرمزگان با حضور علی صالحی رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان قضایی برگزار شد.رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این همایش ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شورا‌های حل اختلاف استان به تبیین عملکرد و دستاورد‌های این حوزه پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت:از ابتدای امسال پنجاه و پنج هزار و پانصد و چهل فقره پرونده وارد شعب شورا‌های حل اختلاف استان شده و از این تعداد پنجاه و چهار هزار و پانصد فقره پرونده مختومه شده است.

علی صالحی یادآور شد: از مجموع پرونده‌های وارده تعداد ۱۰ هزار و نهصد و سی و یک فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده که معادل ۳۳ درصد از پرونده‌های قابل صلح وسازش است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲ فقره پرونده مهم با موضوعات مختلف از جمله درگیری‌های بین طوایف در منطقه جاسک و هشتبندی؛ اختلافات مالی به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد ریال و پرونده‌های قتل عمدی به دست اعضای توانمند شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در نتیجه برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی؛ آمار ابلاغات الکترونیک شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از ۹۰ درصد در آذرماه به بیش از ۹۷ درصد در پایان دی ماه ارتقاء یافته است.

مقام عالی دستگاه قضایی استان هرمزگان اظهار داشت: با تلاش بسیار خوبی که در شورا‌های حل اختلاف انجام شده؛ بسیاری از پرونده‌ها در همان مراحل ابتدایی حل و فصل می‌شود و از ارجاع آن به محاکم قضائی خودداری می‌گردد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: در جهت اجرایی کردن مطالبه به حق آیت الله رئیسی که در بخشنامه اخیر متبلور است؛ لازم است با یک حرکت جهادی و تلاش و کار مضاعف برای اجرای این مأموریت مهم و کاهش پرونده‌های موجود اقدام شود.

گفتنی است، در پایان این همایش از ۱۲ نفر از رؤسای شعب برتر شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.