تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

صادرات غیرنفتی از بندر شهید رجایی روی موج رشد ۸درصدی

  • کد خبر : 11177
  • 16 آبان 1398 - 10:53
صادرات غیرنفتی از بندر شهید رجایی روی موج رشد ۸درصدی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از صادرات ۲۱میلیون تن کالای غیرنفتی با رشد ۸درصدی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران خبر داد و گفت: در غالب شاخص های عملیاتی این بندر، شاهد تداوم روند صعودی و رونق هستیم.

به گزارش هرمزگان امروز: “اله مراد عفیفی پور” اظهار داشت: طی دوره زمانی هفت ماه نخست سال ۹۸، حجمی بالغ بر ۴۶ میلیون و ۳۷ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جابجا شد که در همسنجی با سال پیش، رشد۴,۷ درصدی داشته است.

وی حجم عملیات کالاهای غیر نفتی را ۳۰ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۹۴ تن با رشد ۴,۶ درصدی اعلام کرد و گفت: همچنین، ۱۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۰۲ تن فرآورده نفتی با افزایش ۵درصدی تخلیه و بارگیری شد.

صادرات غیرنفتی ۸ درصد افزایش یافت

عفیفی پور با اشاره به افزایش ۸ درصدی صادرات غیرنفتی گفت: حجم صادرات این گونه کالاها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم ۲۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۹۱۰ تن رسید.

این مقام مسئول از ترانشیپ یک میلیون و ۹۷۴ هزار و ۸۷۶ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد که رشد ۱۷,۲ درصدی داشته است.

ترانزیت غیرنفتی از ۱,۸ میلیون تن فراتر رفت

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ(کران بری) ۱۷۰ هزار و ۳۸۲ تن کالای غیرنفتی طی هفت ماه اخیر سخن به میان آورد و گفت: علاوه بر این، یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۴۱۷ تن ترانزیت و همچنین چهار میلیون و ۵۴۳ هزار تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.

صادرات نفتی ۱۸ درصد افزایش یافت

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، افزود: حجم صادرات فرآورده نفتی به خارج از کشور با آهنگ رشد ۱۸,۵ درصدی، از رقم ۵ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۴۰۰ تن فراتر رفت.

افزایش ۹۰ درصدی ترانزیت نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، ۱۰ میلیون و ۱۴۸ هزار تن فرآورده نفتی با رشد ۸ درصدی، کابوتاژ و ۵۳ هزار و ۴۳۴ تن نیز ترانزیت شد که رشد ۹۰ درصدی داشته است.

پهلوگیری ۲۵۰۰ شناور در اسکله های بندر

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا آغاز آبان ماه جاری، دو هزار و ۴۸۶ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد که همسنجی این حجم از تردد شناورهای دریایی با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۱۱درصدی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، دو هزار و ۱۵ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن(افزایش ۶,۳درصدی) و ۴۷۱ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد ۳۶.۱ درصدی) بوده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.