تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

شناسایی ۱۴ محدوده جدید برای اکتشاف معادن در حاجی آباد و بشاگرد

  • کد خبر : 11358
  • 20 آبان 1398 - 14:08
شناسایی ۱۴ محدوده جدید برای اکتشاف معادن در حاجی آباد و بشاگرد

استاندار هرمزگان از شناسایی ۱۴ محدوده جدید برای اکتشاف معادن در شهرستان‌های حاجی آباد و بشاگرد خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست شورای معادن استان هرمزگان با اشاره به مطالعات صورت گرفته بر روی دو پهنه معدنی در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد و همچنین در شهرستان بشاگرد، عنوان کرد: مطالعات بر روی این پهنه ها توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) صورت گرفته که بر این اساس در منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد ۱۱ محدوده و در شهرستان بشاگرد نیز سه محدوده جهت اکتشاف معادن مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی اقدامات لازم جهت اکتشاف مواد معدنی در این ۱۴ محدوده انجام می‌شود تا حجم و مقدار دقیق مواد معدنی و معادن موجود در این منطقه مشخص شود.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین مطالعات دیگری در ۱۱ هزار کیلومتر از شهرستان بندرعباس تا شهرستان بشاگرد انجام خواهد شد تا پهنه ها و محدوده های جدید معدنی در استان شناسایی شوند.

همتی تصریح کرد: این مطالعات و دیگر اقدامات در راستای اکتشاف پهنه های معدنی در هرمزگان باید به سرعت صورت گیرد تا هر چه سریع تر معادن جدید در این استان در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید فعال شوند.

استاندار هرمزگان به بررسی وضعیت تعدادی از معادن غیرفعال اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست مقرر شد که با برگزاری مزایده این معادن به متقاضیان جدید واگذار شوند تا به سرعت فعال شده و اشتغال آنها احیا شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.