تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
3

شناسایی واحدهای متخلف گرانفروش با راه‌اندازی سامانه قیمت

  • کد خبر : 5522
  • 24 تیر 1398 - 11:29
شناسایی واحدهای متخلف گرانفروش با راه‌اندازی سامانه قیمت

حسین مدرس خیابانی بیان کرد : این سامانه ظرف یک ماه آتی تکمیل و به صورت اپلیکیشن برای خدمات رسانی به شهروندان ارائه خواهد شد، سه قیمت در این سامانه برای هر کالا در نظر گرفته خواهد شد که یکی دامنه قیمت(کمترین و بیشترین) است که به صورت هفتگی به‌روزرسانی خواهد شد و قیمت عرفی است که کارخانجات و تولیدکنندگان وارد خواهد کرد تا مردم با دسترسی آسان به آن در جریان قیمت‌ها قرار بگیرند.

قائم مقام امور بازرگانی وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست مشترک معاونین سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان ، رئیس اتاق اصناف بندرعباس و روسای اتحادیه‌های صنفی با اشاره به راه‌اندازی سامانه قیمت در اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان اظهار داشت: موضوع اطلاع‌رسانی اقلام و کالاهای اساسی و پرمصرف خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفته است که هم از طریق ستاد مرکز توسعه تجارت این امر پیگیری می‌شود و هم استان های کشور که هرمزگان به عنوان استان پیشرو در این زمینه به عنوان الگوی سایر استان‌های کشور اقدام کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز ، حسین مدرس خیابانی بیان کرد : این سامانه ظرف یک ماه آتی تکمیل و به صورت اپلیکیشن برای خدمات رسانی به شهروندان ارائه خواهد شد، سه قیمت در این سامانه برای هر کالا در نظر گرفته خواهد شد که یکی دامنه قیمت(کمترین و بیشترین) است که به صورت هفتگی به‌روزرسانی خواهد شد و قیمت عرفی است که کارخانجات و تولیدکنندگان وارد خواهد کرد تا مردم با دسترسی آسان به آن در جریان قیمت‌ها قرار بگیرند.
وی در ادامه با تشریح محاسن راه‌اندازی این سامانه افزود : فعالیت سامانه قیمت علاوه بر کنترل و تنظیم بازار، ما را در شناسایی واحدهای متخلف در امر گرانفروشی یاری می‌رساند.
مدرس خیابانی در ادامه با اشاره به اهمیت متعادل سازی ضریب مالیاتی با نرخ سود کالا در استان‌ها نیز خاطر نشان کرد: در حوزه صنفی بایستی به ظرفیت عظیم اصناف کشور توجه داشت.
وی ادامه داد: در کشور ما بیش از ۳ میلیون واحد صنفی فعال در قالب ۷ هزار و ۵۰۰ اتحادیه و ۴۰۰ اتاق اصناف فعالیت دارد که با این پراکندگی و گستردگی که در جای جای کشور و مناطق دور افتاده وجود دارد، اصناف ظرفیت خوبی برای به عهده گرفتن مدیریت بازار ایجاد کرده است.
قائم مقام وزیر صمت در ادامه با تشریح برخی مشکلات در حوزه اصناف گفت: یکی از مشکلات عمده حوزه اصناف، عدم تطبیق ضرائب سود عمده فروش با ضرائب قابل قبول نرخ مالیاتی است که امیدواریم با جلساتی که با سازمان امور مالیاتی در مرکز برگزار می‌کنیم بتوانیم به توافقی دست یابیم تا ضرائب مورد تائید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان که ملاک کار اصناف هست را ملاک عمل سازمان امور مالیاتی قرار دهیم

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.