تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

شش و یک دهم درصدجمعیت استان سالمندهستند

  • کد خبر : 10183
  • 15 مهر 1398 - 11:28
شش و یک دهم درصدجمعیت استان سالمندهستند

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان در دومین نشست شورای سالمندان در سال جاری، جمعیت سالمند استان را ۱۱۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود : شش و یک دهم درصد جمعیت استان سالمند هستند.

به گزارش هرمزگان امروز ؛ در این نشست که با دو دستور کار مروری بر سندملی سالمندان استان و راه اندازی کمیته های سلامت ، رفاهی و فرهنگی سالمندان در سالن اجتماعات معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان برگزار شد ، غلامحسین رنجبر سالمند را در اغلب جوامع از جمله ایران در مرز قراردادی ۶۰ سال سن تعریف کرد و افزود : براساس آخرین برآورد جمعیت سالمند استان ۱۱۴ هزار نفر می باشد که این تعداد ۶٫۱ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان گفت : در استان از طریق دو مراکز روزانه توانبخشی و آموزشی سالمندان و دو مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان خدمات مختلفی به سالمندان ارائه می گردد.

خدمات متعدد دیگری هم از سوی بنیاد فرزانگان وکانون های بازنشستگی و صندوق های بازنشستگی درحال ارائه می باشند.

دبیر شورای سالمندان استان با اشاره به برگزاری ۳جلسه شورای سالمندان استان و ۱۵ جلسه درسطح شورای سالمندان شهرستانها در سال گذشته ، ارائه سند ملی سالمندان کشور به شورای سالمندان و شورای شهر ، تعیین تقویم ورزشی سالمندان استان، تشکیل کمیته های تخصصی شورای سالمندان استان،تصویب واگذاری زمین برای تاسیس و تجهیز خانه سالمندان لقمان حکیم واجرای برنامه تکریم بازنشستگان در ادارات را از مهمترین مصوبات این جلسات عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان، همچنین رایزنی برای استفاده از پتانسیل دریا و آب و هوای نیمه دوم سال برای اجرای برنامه های ورزشی فرهنگی ویژه سالمندان ، استفاده از ظرفیت موسسات محله محور و کانون های محله ای و روستایی جهت گسترش فرهنگ تکریم و بزرگداشت سالمندان را بخشی از برنامه های شورای سالمندان استان در سال ۹۸ معرفی کرد.

حسین امیر تیموری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با اشاره به منزلت سالمندان در دین مبین اسلام ، سالمندان را قشری قابل تکریم و دارای ظرفیت ها و تجارب ارزشمند دانست و بر شناسایی نیازهای سالمندان ، برنامه ریزی دستگاه ها از سه هفته پیش از جلسه و ارائه گزارشی از برنامه ها و ظایف هر دستگاه در روز جلسه تأکید نمود .

در پایان پس از ارائه گزارش عملکرد مراکز و بیان مسایل و مشکلات حوزه کاری از سوی مدیران مراکز غیر دولتی سالمندان ، دکتر سعید ناجی معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان ضمن جمع بندی مطالب ، سالمندان را سرمایه های اجتماعی هر جامعه ای برشمرد و تأکید نمود: آموزش ها نباید منحصر به سالمندان باشد بلکه به خانواده ها و دیگران نیز بسط یابد چراکه پذیرش سالمند توسط اطرافیان و جامعه و بهره مندی از تجربیاتشان بعنوان رهبر جامعه و برقراری پیوند اجتماعی بسیار حائز اهمیت است .

معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان افزود : ماباید با تکریم سالمندان و آموزش آنان در راستای تحکیم پیوند سالمندان با خانواده قدم برداریم .

وی به اهمیت پیوندهای سنتی در خانواده اشاره داشت و یادآور شد : توجه به این امر بار هزینه ها و مشکلات را کاهش خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.