تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

شرایط خرید قطعات خصوصی و دفن در قطعات اختصاصی اقشار

  • کد خبر : 3678
  • 20 خرداد 1398 - 14:01
شرایط خرید قطعات خصوصی و دفن در قطعات اختصاصی اقشار

رییس سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس شرایط خرید قطعات خصوصی(خانوادگی) و دفن اموات در قطعات اختصاصی اقشار مانند قطعات هنرمندان، ورزشکاران و غیره را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، علیرضا بهمن‌نژاد بندری با تشریح جزئیات روند و هزینه‌های دفن اموات در آرامستان بندرعباس، اظهار کرد: برخی از خانواده‌ها تمایل به داشتن قطعات اختصاصی و خانوادگی دارند که شرایط آن در آرامستان بندرعباس فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه این قطعات خصوصی(خانوادگی) دارای ۱۲ قبر است، افزود: متقاضیان می‌توانند به منظور خرید قطعه خصوصی، با مراجعه به محل سازمان آرامستان واقع در کیلومتر هشت جاده بندرعباس-میناب، در اداره متوفیان بعد از انتخاب قطعه، تکمیل فرم‌های مربوطه و مشخص شدن نحوه پرداخت هزینه‌های آن، قطعه را دریافت می‌کنند.

رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: هزینه قطعه خصوصی نیز طبق تعرفه عوارض بهاء و خدمات همان سال جاری، که مصوب مصوب شورای اسلامی شهر است، به صورت نقد یا اقساط دریافت می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنانش نیز به شرایط دفن در قطعات اختصاصی اقشار گفت: تاکنون هفت قطعه اختصاصی اقشار شامل هنرمندان، ورزشکاران، مداحان و پیرغلامان حسینی و همچنین قطعه اختصاصی خانواده شهداء و ایثارگران در آرامستان بندرعباس راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: دفن در قطعه هنرمندان، ورزشکاران و خانواده شهدا نیازمند معرفی‌نامه از سوی ادارات کل مربوطه، یعنی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رییس سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس با اشاره به هزینه‌های مربوط به حمل و تدفین اموات در قطعات عمومی، اظهار کرد: هزینه حمل، غسل، قبر، کفن و دفن به ازای هر نفر از اموات بزرگسال حدود ۹۴۰ هزار تومان است که برای اموات نوزاد، کودک، خردسال و غیره متفاوت است.

اضافه می‌شود، آرامستان بندرعباس دارای ۶۴ قطعه شامل ۳۳ قطعه عمومی، ۲۴ قطعه خصوصی(خانوادگی)، یک قطعه ۴۲۲ یازهرا(س)، یک قطعه مداحان و پیرغلامان حسینی، یک قطعه ورزشکاران، یک قطعه هنرمندان است که تقریبا ۲۶ قطعه آن با دفن اموات به فروش رفته و در حال حاضر نیز دفن عمومی در قطعه ۲۷ انجام می‌شود و پنج قطعه دیگر شامل قطعات عمومی و خصوصی(خانوادگی) آماده دفن شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.