تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8
طی یک ماه گذشته

شاغل شدن بیش از ۱۰۰ نفر در بندرلنگه با اجرای طرح یارانه دستمزد

  • کد خبر : 22809
  • 14 آبان 1399 - 12:42
شاغل شدن بیش از ۱۰۰ نفر در بندرلنگه با اجرای طرح یارانه دستمزد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه با بیان اینکه طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است، گفت: در راستای اجرای این طرح طی یک ماه گذشته 106 متقاضی اشتغال در شهرستان، جذب بازار کار شدند.

به گزارش هرمزگان امروز :”عباس رمضانی”، سهمیه بندرلنگه در راستای این طرح را ۱۱۰ نفر ذکر و اضافه کرد: در نشست با کارفرمایان، زمینه انعقاد قرارداد کار جویندگان کار با ۹۵ درصد پیشرفت نسبت به برنامه پیش بینی شده در شهرستان محقق شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح، در صورت جذب نیروی کار شغل اولی،۳۰ درصد از دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه هایی که آنها را جذب کنند، پرداخت می شود.

رمضانی اظهارداشت: کارآفرینان و متقاضیان اشتغال در شهرستان می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی به نشانی pyd.mcls.gov.ir جهت ثبت نام اقدام کنند.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان با پرداخت یارانه به حساب صاحبان کارگاه‌های بکارگیرنده افراد مشمول هدف این طرح، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است.

کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقا تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاههای اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقا سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخشهای خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار و حمایت از بنگاههای بخشهای تعاونی و خصوصی به شدت آسیبدیده از پدیده شیوع کرونا از اهداف این طرح است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22809
  • منبع : روابط عمومی سازمان اداره کل تعاون .کارو رفاه اجتماعی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.