تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان

  • کد خبر : 8901
  • 26 شهریور 1398 - 13:28
سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان

انتقاد شدید معاون عمرانی استاندار از تاخیر در شروع بکار سایت دفع پسماند ویژه بندرعباس

به گزارش هرمزگان امروز، مهندس مدرس در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با انتقاد شدید از تاخیر در راه اندازی و بهره برداری از سایت دفع پسماند ویژه گچین اظهار داشت: بیش از هفت ماه از مراسم کلنگ زنی سایت توسط معاون محترم ریاست جمهوری می گذرد اما متاسفانه اراده لازم برای راه اندازی این سایت وجود ندارد.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان افزود: راه اندازی این سایت به لحاظ زیست محیطی یکی از نیازهای استان بوده و تاخیر در شروع بکار آن باعث مخاطرات عدیده زیست محیطی می شود و ضروری است ظرف مدت یک هفته این موضوع تعیین تکلیف و نتیجه ارائه گردد.
مدرس در ادامه خاطرنشان کرد: هم اینک با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا از زباله برای تولید برق، سوخت و کود و دیگر موارد بهره برده می شود که در این باره می توان با مدیریت صحیح و اصولی پسماند زمینه ساز خلق فرصت ها و ثروت ها در هرمزگان را فراهم کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد: مدیریت پسماند به فعالیت هایی اطلاق می شود که با جمع آوری اصولی و به کار بردن فناوری های نوین در بازیافت زباله ها از این ثروت به عنوان فرصتی برای درآمدزایی استفاده می شود.
وی افزود: حفظ و بهبود شرایط زیست محیطی از اولویت‌های تصمیمات راهبردی استان است و با توجه به اینکه پسماندها می‌تواند منابع پایه آب، خاک و هوا را آلوده کند، مدیریت اصولی آنها در دفع بهداشتی اهمیت زیادی دارد.
مهندس مسیحی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مکانیابی و تثبیت اراضی محلهای دفع پسماند ویژه اظهار داشت: نیاز هست تصمیم گیری جدی برای شروع کار سایت دفع پسماند ویژه گچین توسط پیمانکار توانمندی صورت پذیرد .

وی افزود: چند سال است که این موضوع پیگیری می شود تا در سال گذشته به مرحله کلنگ زنی رسید اما اقدام خاصی را تا کنون شاهد نبودیم. مهندس مسیحی همچنین به برخی مشکلات مربوط به حوزه مدیریت پسماند در مناطق ویژه اقتصادی غرب بندرعباس اشاره و تصریح کرد: حجم زیادی انواع پسماند در این مناطق تولید می شود که به دلیل فقدان طرح جامع مدیریت پسماند به صورت غیر اصولی مدیریت شده و ضروری است اقدامات لازم در این ارتباط انجام پذیرد تا بسیاری از مشکلات مدیریت پسماند در غرب بندرعباس کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=8901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.