تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

سند مدیریت یکپارچه سواحل استان هرمزگان تصویب شد

  • کد خبر : 7313
  • 26 مرداد 1398 - 10:06
سند مدیریت یکپارچه سواحل استان هرمزگان تصویب شد

استاندار هرمزگان:با توجه به مطالعات انجام شده در قالب این سند، تمامی ظرفیت های نوار ساحلی در استان شناسایی شده و تصویر شفافی را برای تصمیم گیری کارآمد ارائه داده است.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به ارائه گزارش مطالعات سند مدیریت یکپارچه سواحل استان هرمزگان در این نشست، عنوان کرد: انجام این مطالعات یکی از کارهای ضروری برای استان بود که در حوزه تصمیم‌گیری برای سواحل بسیار موثر است.

وی با اشاره به تصویب این سند در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ادامه داد: از این پس باید تمامی تصمیم گیری ها در حوزه کرانه ای و ساحلی بر اساس این سند بالادستی و مهم انجام شود، چون این سند تصویر روشنی را پیرامون حوزه سواحل استان پیش روی ما قرار داده است.
استاندار هرمزگان افزود: در قالب این سند، سواحل استان از شرق تا غرب مورد مطالعه قرار گرفته اند و همچنین مشابه چنین کاری برای جزیره ابوموسی نیز انجام شده است.

همتی تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده در قالب این سند، تمامی ظرفیت های نوار ساحلی در استان شناسایی شده و تصویر شفافی را برای تصمیم گیری کارآمد ارائه داده است.

وی گفت: با توجه به انجام این کار ارزشمند باید نسبت به اجرای آن توجه جدی و دقیق داشته باشیم و در این راستا برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران و کارشناسان مرتبط و تصمیم گیر در حوزه دریا و سواحل بسیار مهم است که باید این برنامه آموزشی برگزار شود.

استاندار هرمزگان خواستار انجام مطالعات ساحلی برای دیگر جزایر استان شد و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهداف ما توسعه مسکونی شدن و سکونتگاه ها در جزایر با هدف عمران و آبادانی و جذب گردشگر می باشد و ضرورت دارد چنین مطالعاتی برای دیگر جزایر نیز صورت گیرد.

همتی با اشاره به بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی در این نشست، اضافه کرد: در این راستا ۶۷ طرح سرمایه گذاری، اقتصادی و کشاورزی که از سوی کارگروه زیربنایی استان ارائه شده بود، در جلسه شورای برنامه ریزی جهت اجرا به تصویب رسیدند.

استاندار هرمزگان در ادامه به بازدید خود از مجموعه ورزشی خلیج فارس بندرعباس اشاره کرد و گفت: باید برای نگهداری مطلوب و استفاده بهینه و مناسب از این مجموعه ورزشی طرح های مطالعاتی انجام و با توجه به فضاهایی که در آن موجود است این مجموعه به یک پارک ورزشگاه با هدف انجام ورزش همگانی و حرفه ای تبدیل شود.

همتی اظهار داشت: همچنین جانمایی زمین برای احداث سالن ورزشی شش هزار نفری و دهکده ورزش های آبی و ساحلی نیز باید به سرعت در بندرعباس انجام و کار احداث این دو مجموعه مهم آغاز شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=7313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.