تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
5

سلامتی یک مسئولیت همگانی در سایه تلاش همگانی

  • کد خبر : 12448
  • 18 آذر 1398 - 10:15
سلامتی یک مسئولیت همگانی در سایه تلاش همگانی

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان با محوریت تعیین موضوع سلامت بعنوان گفتمان غالب شهرستان با حضور اعضای جلسه در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان سیریک با بیان اینکه انسان، محور توسعه در هر جامعه ای است، گفت: برای دست یابی به توسعه پایدار باید تمام افراد جامعه نیازمند یاری کنند تا بتوانیم قدم های مؤثری در این مسیر برداریم.

  دکتر عباس علیمراد با تاکید براینکه سلامتی یک مسئولیت همگانی در سایه تلاش همگانی است، افزود: تامین، حفظ و ارتقا سلامت همگانی، مسئولیت خطیری است که تحقق آن تنها بر عهده وزارت بهداشت و واحدهای تابعه آن در سطوح استانی و شهرستانی نبوده و سایر دستگاه های اجرایی، سازمان های دولتی و غیر دولتی، نهادهای عمومی، تشکل های اجتماعی، رسانه ها و بویژه آحاد مردم نیز برای دستیابی به آن متعهد و مسئول هستند.

دکتر علیمراد با اشاره بر لزوم اجتماعی شدن سلامت، تصریح کرد: در اجتماعی شدن سلامت، مشارکت مردم، افزایش سواد سلامت، توجه به آسیب های اجتماعی و همکاری های بین بخشی در نظام سلامت بسیار مهم و ارزشمند است.

معاون فرماندار شهرستان سیریک در خصوص حفظ و ارتقاء سلامت جامعه به عنوان یک وظیفه یاد کرد و گفت: برای رسیدن به جامعه ای سالم ، پویا و ارتقاء سلامت اجتماعی همه باید تلاش کنیم و خود را مسئول بدانیم.

علم عباسی با تاکید اهمیت موضوع سلامت به عنوان گفتمان غالب شهرستان، افزود: اگر به بحث سلامت به عنوان یک مقوله ملی نگاه کنیم طبیعتا باید تمامی نهادهایی که به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم در گیر سلامت هستند سهم خود را در اجرای هر چه بهتر ارتقای سلامتی مردم ادا کنند.

پس از مطرح کردن مشکلات سلامت شهرستان و پس از بحث و تبادل نظر اعضا ی حاضر در جلسه، یک موضوع بعنوان گفتمان غالب شهرستان جهت طرح در مجمع سلامت شهرستان سیریک انتخاب شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.