تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی درآب وفاضلاب هرمزگان

  • کد خبر : 19048
  • 05 تیر 1399 - 10:05
سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی درآب وفاضلاب هرمزگان
عملیات احداث سه طرح به ظرفیت ۶۱ هزار مترمکعب در شبانه روز در حوزه تامین آب شهرهای (بندرعباس، چارک و پارسیان) و یک طرح نیز به ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز در بخش روستایی (سلخ قشم) بزودی آغاز خواهدشد.

به گزارش هرمزگان امروز: امین قصمی با اشاره به فرار سیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: با توجه به توسعه روز افزون جمعیت شهری و روستایی و سرمایه گذاری‌های، نیازمند اعتبارات بیشتری در زمینه آب و فاضلاب هستیم.

وی بیان داشت: ۱۷ طرح به ظرفیت ۸۵ هزار و ۷۰۰ متر مکعب در روز در بخش شهری و ۲۲طرح به ظرفیت ۳۶ هزار و ۶۳۸ متر مکعب در روز در بخش روستایی در بخش تامین آب استان است که البته برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند فعالیت‌های بیشتر است که در چشم انداز آبفا تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان اظهارداشت: درحال حاضر برای تامین آب مورد نیاز استان از محل آب شیرین کن ها در بخش شهری ۲ طرح به ظرفیت ۶۲ هزار متر مکعب در شبانه روز در قالب مرحله نهایی آب شیرین کن بندرعباس و سیریک و در بخش روستایی ۱۱ طرح به ظرفیت ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز در دست اجراست.

نمی‌توان به آینده آبی هرمزگان خوشبین بود

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: در سال‌های اخیر، منابع آبی استان تاثیر زیادی از تداوم پدیده خشکسالی پذیرفته به طوری که به صرف بارش‌های سال گذشته نمی‌توان چندان به آینده آبی استان خوشبین بود.

قصمی تصریح کرد: افت کمی و کیفی منابع آب سطحی (چاه ها و چشمه ها)، وجود گنبدهای نمکی و تاثیر آن بر شورشدن رودخانه‌های فصلی، بالا بودن متوسط عمر شبکه‌های آب آشامیدنی استان و افزایش درصد هدر رفت آب در این شبکه‌ها بویژه درمناطق روستایی، کمبود یا نبود منابع آبی مناسب در دسترس (در شهرهایی نظیر سیریک، بشاگرد، بستک و بندرلنگه)، کمبود اعتبارات و افزایش قیمت تمام شده طرح‌های در دست اجرا بیشترین مشکلات پیش روی آبفاست که می‌طلبد تا زمان رفع آن، مردم با مصرف بهینه آب به طور جدی ما را در خدمات رسانی یاری کنند.

وی یادآورشد: افزایش ظرفیت منابع آبی از طریق احداث آبشیرین کن ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند با توجه به وضعیت خشکسالی استان تاثیر زیادی بر منابع آبی پایدار داشته باشد.

قصمی ابراز داشت: شرکت آب وفاضلاب هرمزگان برای بهبود خدمات رسانی بویژه در بخش روستایی چشم اندازی را تعریف کرده که براساس آن اولویت دسترسیِ تمام جمعیت روستایی به آب آشامیدنی سالم و پایدار است.

مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان اظهارداشت: آب و فاضلاب استان در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران با ظرفیت بالا جهت احداث تاسیسات نمک زدایی با هدف ایجاد منابع آبی پایدار کمک می‌گیرد.

وی گفت: انجام مطالعات شبکه توزیع و مدیریت مصرف با هدف شناسایی دقیق میزان تولید و مصرف به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین تکمیل و بهره برداری از مجتمع‌های آبرسانی روستایی برای برخورداری روستاهای بدون آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از دیگر برنامه‌ها در بخش آبرسانی به روستاهاست.

  هم اکنون ۳۷ شهر و جزیره با ۳۸۱ هزار مشترک در بخش آب و هفت شهر و جزیره در بخش فاضلاب با ۱۹۳ هزار مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بهره‌مند هستند که افزایش ظرفیت منابع آبی برای تامین نیاز مشترکان نیز در دستور کار است.

درحال حاضر ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۹۶ درصد جمعیت روستایی با پوشش ۷۶ درصدی روستاها از خدمات شرکت آب وفاضلاب هرمزگان استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.