تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

زندانیان تحت قرار در کوتاهترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند

  • کد خبر : 14546
  • 16 بهمن 1398 - 10:57
زندانیان تحت قرار در کوتاهترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند

صالحی گفت: اولویت برنامه‌ها، کاهش جمعیت کیفری است و دستور مورد تأکید این است که زندانیان تحت قرار در کوتاهترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

به گزارش هرمزگان امروز: علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، اعضای شورای قضایی و سرپرست اداره کل زندان‌های استان از کانون اصلاح و تربیت بندرعباس بازدید کرد.

در جریان این بازدید رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به صورت چهره به چهره با مددجویان این مرکز ملاقات کرد و ضمن بررسی مشکلات قضایی آنان، زمینه آزادی مددجویان واجد شرایط را فراهم کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان همچنین بر لزوم تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: به مددجویان واجد شرایط مرخصی پایان حبس اعطا خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باتوجه به وضعیت سنی کلیه مددجویان کانون و برخورداری نامبردگان از نیروی جوانی و لزوم باز اجتماعی شدن این افراد، لازم است امور فرهنگی و آداب زندگی اسلامی، نکات قانونی در مراودات اجتماعی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی در کانون اصلاح و تربیت در نظر قرار گیرد.

صالحی گفت: نگهداری مددجویان در کانون باید همراه با ترمیم شخصیت و رفتار آنان باشد و از این فرصت برای خودسازی و ورود شرافتمندانه به جامعه استفاده کرد.

وی بیان داشت: مددجویانی که در کانون نگهداری می‌شوند بیش از هر چیزی نیازمند بودن در کانون گرم خانواده هستند و با مساعدت و تعامل بسیار خوب مسئولان قضایی استان این مهم دور از دسترس نیست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: آراء قضات نسبت به مددجویان کانون بسیار هوشمندانه است و در این خصوص همه جوانب در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: اولویت برنامه‌ها در این حوزه، کاهش جمعیت کیفری است و دستور مورد تأکید این است که زندانیان تحت قرار در کوتاهترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

صالحی تأکید کرد: شورا‌های حل اختلاف به موضوع پرونده‌های مددجویان کانون اصلاح و تربیت وارد شوند و در برخی پرونده‌ها که امکان مصالحه وجود دارد سعی در جلب رضایت شاکیان داشته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: در مجموع وضعیت کانون اصلاح و تربیت بندرعباس از حیث فضای فیزیکی و نگهداری و امکانات رضایت بخش است و بازدید‌ها به صورت مستمر با حضور قضات صورت می‌گیرد.

رضا مقبلی سرپرست زندان‌های هرمزگان نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: برای اصلاح و بازسازی شخصیت مددجویان در کانون اصلاح و تربیت بندرعباس برنامه ریزی ویژه‌ای شده تا زمینه بازگشت آبرومندانه آنان به جامعه فراهم شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.