تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
6

رونق صادرات محصولات کشاورزی از بندر”شیو” به قطر

  • کد خبر : 11665
  • 27 آبان 1398 - 9:30
رونق صادرات محصولات کشاورزی از بندر”شیو” به قطر

مدیر بندرلنگه از صادرات سه محموله تولیدات کشاورزی از طریق بندر شیو در غرب هرمزگان به مقصد بندر الرویس کشور قطر به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار دلار خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: “قاسم عسکری نسب” با اشاره به راه اندازی بندر شیوء در شهرستان پارسیان و آغاز صادرات به بندر الرویس قطر گفت: این اقدام با کار جهادی در سال ۹۷ از طریق احداث یک رمپ خاکی کلید خورد و طی یکسال اخیر، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ TEUکانتیتر یخچالی به این کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: به دنبال رونق فعالیت های بازرگانی و فراهم بودن امکانات لازم در این بندر، طی ماه آبان ماه جاری ۱۶ دستگاه کانتینر یخچالی ۴۰ فوت شامل میوه و تره به مقصد بندر الرویس کشور قطر، بارگیری و ارسال شد.

مدیر بندرلنگه ارزش این سه محموله با وزن مجموع ۵۲۵ تن معادل۱۵۰ هزار دلار اعلام و خاطرنشان کرد: بندر شیوء با بهره مندی از زیرساختهای لازم و مناسب را برای صادرات انواع کالاها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و کالاهای معدنی، آماده خدمات رسانی به تجار و سرمایه گذاران در زمینه صادرات کالاست.

عسکری نسب از فعالان اقتصادی خواست تا از تمام ظرفیت های موجود در بندر شیوء برای رونق بخشی به صادرات کالاهای غیر نفتی دارای ارزش افزوده استفاده نمایند.

وی بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر کوچک را به عنوان یک اولویت در سال “رونق تولید” تعریف کرده است، افزود: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک موجب می شود تا این مراکز بتوانند با کیفیت خوبی در بخش حمل و نقل دریایی نقش آفرینی کنند، مسئله ای که موجب می شود به مرور زمان و متناسب با تقاضاهای موجود، کشتی توسعه بنادر کوچک در کانال رونق و شکوفایی اقتصادی قرار گیرد.

این مقام مسئول به اقدامات بسیار موثر توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای تسریع در خدمات به فعالان اقتصادی برای صادرات کالاهای یخچالی به کشورهای حاشیه خلیج فارس مخصوصا قطر، آمادگی دستگاه متبوع خود را برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته به شناورها و صاحبان کالا در بندر شیو اعلام کرد.

عسکری نسب اضافه کرد: عمل به مسئولیت های اجتماعی، توسعه زیرساخت های اقتصاد دریامحور و رونق بخشی به بنادر کوچک از جمله بندر شیو به عنوان بخشی از راهبردهای سازمان بنادر است.

مدیر بندرلنگه با بیان این مطلب که توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی مرزنشینان خواهد داشت، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بندر شیوء و با توجه به نزدیکی آن به کشورهای حاشیه‌نشین خلیج‌فارس از جمله قطر، این بندر می‌تواند به عنوان به کانون فعال صادراتی و پایانه‌های موادمعدنی در غرب استان هرمزگان تبدیل شود.

شایان ذکر است، بندر شیوء از توابع شهرستان پارسیان در گلوگاه اقتصادی سه استان مرزی هرمزگان، بوشهر و فارس و در فاصله ۱۸۵ کیلومتری بندرلنگه واقع شده که با فاصله ۱۱۰مایل دریایی با بندر الرویس (هر مایل دریایی معادل ۱,۸ کیلومتر)، نزدیکترین مرز خشکی ایران با کشور قطر محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.