تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

رعایت الزامات و مقررات پرورش میگو دقیقاً توسط فعالان این صنعت

  • کد خبر : 10542
  • 22 مهر 1398 - 11:57
رعایت الزامات و مقررات پرورش میگو دقیقاً توسط فعالان این صنعت

تولیدکنندگان میگو باید الزامات دامپزشکی و شیلات را دقیقاً رعایت کنند تا محصول تولیدی در این صنعت از ایمنی و سلامت کامل برخوردار باشد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با اشاره به ارائه گزارش دامپزشکی در خصوص وضعیت مزارع پرورش میگوی استان هرمزگان، عنوان کرد: در این خصوص دستگاه‌های مسئول باید به طور جدی رعایت قوانین و مقررات را از تولید کنندگان فعال در صنعت پرورش میگو بخواهند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان میگو باید الزامات دامپزشکی و شیلات را دقیقاً رعایت کنند تا محصول تولیدی در این صنعت از ایمنی و سلامت کامل برخوردار باشد.

استاندار هرمزگان افزود: در این خصوص نیاز به مراقبت و نظارت جدی وجود دارد و باید با متخلفین برابر قانون و مقررات برخورد شود.

همتی در ادامه به بحث ساماندهی رودخانه‌های استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: رودخانه هایی که در مسیر جمعیتی شهرها و روستاها قرار دارند، نیازمند لایروبی و ساماندهی هستند و برای این کار باید از توان بخش خصوصی و دولتی استفاده شود.

وی گفت: بخشی از این رودخانه ها باید از طریق منابع بودجه عمومی لایروبی و ساماندهی شوند که باید پیگیری لازم در این خصوص صورت گیرد و برای بخش دیگری که امکان جلب مشارکت بخش خصوصی وجود دارد، باید از این ظرفیت استفاده شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در نیمه دوم سال و احتمال وقوع بارندگی در استان هرمزگان، مردم باید نکات ایمنی را به‌طور جدی به ویژه هنگام عبور از آبنماها و مسیرهای عبور سیل رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های عضو ستاد پیشگیری و مقابله با بحران باید همواره از آمادگی لازم برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: امکانات مورد نیاز در هنگام حوادث غیرمترقبه و بحران باید پیش بینی و همواره در دسترس باشد.

همتی اضافه کرد: با پیشگیری می‌توان بسیاری از خسارت ها را در هنگام وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه کاهش داد و بنابراین آمادگی همیشگی دستگاه ها یک ضرورت است.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی موظف به برگزاری مانورهای آمادگی در برابر بحران هستند و در این خصوص باید توجه جدی وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.