تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2

رعایت اصل بی طرفی در انتخابات باید

  • کد خبر : 10728
  • 25 مهر 1398 - 10:44
رعایت اصل بی طرفی در انتخابات باید

متولیان برگزاری انتخابات در استان حق ندارند رفتاری از آنها سر بزند که از آن بوی جانبداری از کاندیدای خاصی استشمام شود و رفتار جانبدارانه متولیان در روند برگزاری انتخابات ممنوع است.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر سعید ناجی در جلسه ستاد انتخابات حوزه شرق استان هرمزگان که در شهرستان سیریک برگزار شد، افزود: مسئولیت برگزاری انتخابات امانت بزرگی است که مسیرش تنها از کانال رفتار غیر جانبدارانه و بی طرفی عبور می کند و این امر باید همواره مد نظر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در مسیر بی طرفی و امانتداری متولیان برگزاری انتخابات، نفع و رضایت مردم را بدنبال دارد، بیان کرد: قرار گرفتن در موضع امانتداری به عنوان اصل مهم برگزاری انتخابات، موجب می شود تا فرمانداران بتوانند تمامی سوالات و مطالبات را پاسخگو باشند و هیچ شک و شبهه ای در روند برگزاری ایجاد نشود.

ناجی تاکید کرد: فرمانداران باید علاوه بر حفظ امانت در برگزاری انتخابات باید سلامت، صحت و اصل بی طرفی را نیز رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نقش فرمانداران در برگزاری انتخابات بسیار با اهمیت است، افزود: نقش و مسئولیت فرمانداران تنها آغاز و راه اندازی انتخابات نیست بلکه باید مقدمات قبل، روند اجرا و پس از انتخابات را مدیریت و به درستی برای رسیدن به نتیجه مطلوب که همان برگزاری انتخابات با شکوه و مشارکت حداکثری است هدایت کنند.

ناجی با بیان اینکه مشارکت حداکثری نتیجه مطابق با خواسته اکثر مردم را به دنبال دارد، افزود: اینکه تمامی شخصیت های مهم کشور بر مشارکت حداکثری مردم تاکید دارند به این دلیل است که مشارکت حداکثری مردم، نتیجه مطابق با رای اکثریت جامعه را در پی دارد و این وظیفه فرمانداران و بخشداران است که این مهم را برای مردم توضیح و تشریح کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه سطح مشارکت در انتخابات پایین باشد نتیجه آرا با خواسته اکثریت جامعه منطبق نخواهد بود و مردم باید از این امر آگاه شوند و بدانند که باید با حضور پرشور سرنوشت خود را پای صندوق‌های رای رقم بزنند.

ناجی با اشاره به اینکه باید از افراد مجرب و متعهد در روند اجرایی انتخابات استفاده کرد، بیان کرد: فرمانداران در انتخاب مجریان برگزاری انتخابات باید از افراد توانمند و کارآمد بهره بگیرند.

وی با تاکید بر نیاز تعامل میان هیئت اجرایی و نظارت ، گفت: به منظور برگزاری انتخابات شفاف باید تعامل خوبی میان هئیت اجرایی و نظارت ایجاد شود و هیئت نظارت در جریان روند برگزاری قرار گیرند تا از بروز هر گونه شائبه ای جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.