تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
2

رشد ۲۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان

  • کد خبر : 15198
  • 14 اسفند 1398 - 10:35
رشد ۲۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: طبق آمار ۱۱ ماهه سال ۹۸ عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر شرق استان در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی و جابجایی مسافر نیز در بنادر شهید باهنر،شهید حقانی و هرمز از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش هرمزگان امروز: “حمید رضا محمد حسینی”با شاره به عملکرد یازده ماهه سال جاری اظهار داشت: طی این مدت در مجموع ۱ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۱۳۷ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده میزان ۹۶۱ هزار و ۶۳۴ تن کالای غیرنفتی و ۹۳هزار و ۶۱۶ تن کالای نفتی از این بنادر صادر شده که در بخش غیرنفتی ۱۶ درصد و نفتی نیز ۱۴۷ درصد رشد به ثبت رسیده است.

محمد حسینی خاطر نشان کرد: ۴۴ هزار و ۵۹۸ تن کالای غیر نفتی از بنادر یاد شده به کشورهای حوزه خلیج فارس طی یازده ماه سال ۹۸ صادر شده که نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی را در مواد غیرنفتی شاهد می باشیم .

این مقام مسئول به میزان سفرهای دریایی نیز طی مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: ۳ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۹۲۱ نفر مسافر از بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز جابجا شده اند که در این حوزه آمارها رشد ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: طی یازده ماه امسال تعداد ۵۴ هزار و ۲۶۳ نفر مسافر در مسیرهای دریایی بین بندر شهید باهنر و کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شده است.

محمد حسینی در پایان حمل و نقل کالارا به وسیله کانتینر یکی از موارد مهم در دستور کار برشمرد و گفت: طی یازدهم ماهه سال جاری مجموعا ۲۷ هزار و ۴۶۹ ((TEU کانتینر در بندر شهید باهنر جابجا شده است.

لازم به ذکر است، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، معدنی، پروتئینی و ساختمانی از جمله کالاهای است که از طریق بنادر شرق استان به کشورهای هدف صادر می شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=15198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.