تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
6

راه و شهرسازی هرمزگان رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را کسب کرد

  • کد خبر : 9060
  • 28 شهریور 1398 - 11:59
راه و شهرسازی هرمزگان رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را کسب کرد

بر اساس ارزیابی عملکرد و بررسی شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۷ که توسط سازمان برنامه و بودجه استان انجام شد، اداره ‌کل راه و شهرسازی استان هرمزگان هم بر اساس رشد شاخص‌های عمومی و اختصاصی و هم چنین احیای بافت فرسوده، رتبه برتر را در بین تمام دستگاه اجرایی استان کسب کرد.

به گزارش هرمزگان امروز، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با تاکید بر لزوم بازآفرینی و توسعه همه جانبه بافت های فرسوده بیان کرد: لازمه توسعه شهری برخورداری شهروندان از امکانات شهری و اماکن ارائه خدمات دستگاه های امدادرسان و انتظامی برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان است لذا توجه به بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با هدف جلوگیری از حاشیه نشینی شهرها و آسیب های اجتماعی لازم است.
مهندس رضایی گفت : دستیابی به این اهداف زمانی امکان پذیر است که بستر شهری برای فعالیت و خدمات این سازمان ها آماده باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان تصریح کرد: بازآفرینی شهری اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری در محلات هدف عملیات است که در نهایت به یک پیشرفت پایداری اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی خواهد انجامید
.
آرش رضایی ادامه داد: در شهر بندرعباس نیز این اقدام جامع در محله چاهستانی ها به عنوان محله هدف پایلوت با شدت و حدت از سال ۹۶ شروع و در حال حاضر پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته است به گونه ای که پلاک های در مسیرهای درونی محله (۲۴ متری، ۲۰ متری و ۱۶ متری) تخریب، معابر بازگشایی و در مرحله اجرای لایه های آسفالت و معابر ۲۰ متری و ۱۶ متری در مرحله توافق، تملک و قسمتی در مرحله تخریب است.
وی افزود : برخی توافقات جهت اسکان در شهرک پیامبر اعظم (مسکن مهر) صورت پذیرفته است. جهت رفاه این ساکنین پروژه های محرک توسعه شامل مرکز سلامت و ایستگاه آتش نشانی در محله چاهستانی ها توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در حال احداث می باشد. در ادامه همین روند شهرک توحید نیز به عنوان محله هدف بعدی برنامه ها در حال انجام است .
رضایی گفت: سایر شهرها نیز از این توسعه مستثنی نبوده و همچون بندرعباس سیر طریق نموده اند که بندر کنگ، حاجی آباد و میناب در این مسیر، پیشرفت فیزیکی بهتری داشته اند
.
رضایی خاطر نشان کرد : در نهایت امر، هدف از اجرای سیاست های تدوین شده در اقدام بازآفرینی شهری، ارتقاء شرایط کیفی زندگی در سکونتگاه ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، توسعه و بهبود زیرساخت های شهری، تأمین خدمات شهری مورد نیاز، آموزش ساکنان، ایجاد فرصت های شغلی در مقیاس های محله و فرا محله، تقویت نهادهای مدیریت محلی و دفاتر خدمات محله ای مردم نهاد است.
گفتنی است، که مراسم تقدیر و تجلیل از دستگاه‌های برتر با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر مسئولین استانی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.