تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
3

راه اندازی مجتمع گندله سازی مادکوش گامی مهم در تکمیل زنجیره تولید فولاد

  • کد خبر : 12060
  • 07 آذر 1398 - 10:29
راه اندازی مجتمع گندله سازی مادکوش گامی مهم در تکمیل زنجیره تولید فولاد

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ملی و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مجتمع گندله سازی مادکوش در غرب بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: راه اندازی این مجتمع اقدام بسیار مهمی است که به تکمیل زنجیره تولید […]

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ملی و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مجتمع گندله سازی مادکوش در غرب بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: راه اندازی این مجتمع اقدام بسیار مهمی است که به تکمیل زنجیره تولید فولاد در هرمزگان کمک بسیاری می کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این مجموعه به شکل مناسبی آماده بهره برداری شده و در آینده نزدیک فاز نخست آن با ظرفیت تولید دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان افزود: عملیات فاز دوم این مجتمع که ظرفیت تولید آن را به پنج میلیون تن افزایش خواهد داد نیز به زودی آغاز می شود.

همتی تصریح کرد: برای حل مشکل سرمایه در گردش مجتمع گندله سازی مادکوش و آغاز عملیات فاز دوم آن کمک ها و حمایت های مناسبی از طریق پرداخت تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن انجام می شود.

وی گفت: راه اندازی این مجتمع یک کار بسیار مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در هرمزگان است و با تمام توان از اجرای این پروژه های بزرگ تولیدی و اشتغالزا در استان حمایت می‌کنیم.

دکتر شهید زاده رئیس صندوق توسعه ملی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بیان داشت : صندوق توسعه ملی در راستای حمایت از بخش خصوصی ایجاد شده است که حتی دولت هم مجاز به استفاده از آن نیست.

وی افزود : طرح های خوبی در استانها به بهره برداری رسیده است که از محل این صندوق می باشد و بانک صنعت و معدن بالاترین منابع را از این صندوق استفاده کرده است و همچنین برای بخش خصوصی استفاده از این منابع در چارچوب قوانین و رعایت ضوابط هیچ مانعی ندارد.

رئیس صندوق توسعه ملی اظهار داشت : در حال حاضر پروژه گندله سازی مادکوش یکی بهترین و مهمترین پروه های کشور است.

همه سران نظام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بخش خصوصی در کشور با هم، هم نظر هستند .

رئیس هیات مدیره و رئیس بانک صنعت معدن کشور در این جلسه خاطر نشان کرد : آمادگی داریم طرح هایی که دارای توجیه لازم هستند را حمایت کنیم.

دکتر مهری افزود : مدیرعامل مادکوش از افراد دارای پتانسیل در استان است.

رئیس هیات مدیره و رئیس بانک صنعت معدن کشور گفت : پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از مهمترین اولویت ها برای شرکت های بزرگ در کشور است و حتما رقم سرمایه ثابت و سرمایه در گردش این شرکت را، در کوتاهترین زمان آماده پرداخت خواهیم کرد تا هرچه زودتر این شرکت بزرگ با این میزان اشتغال راه اندازی شود.

دکتر مهری تاکید کرد : یکی از دغدغه های استاندار هرمزگان افزایش اختیارات شعبه سرپرستی بانک صنعت و معدن استان بوده که ما اختیارات این شعبه را بین سه تا پنج درصد افزایش دادیم.

مدیر عامل شرکت گندله سازی مادکوش در این جلسه گفت : ما توانایی تولید ۲٫۵ میلیون تن گندله در سال را خواهیم داشت و آمادگی توسعه شرکت را هم داریم.

دکتر صمدی در ادامه تصریح کرد : همگی تست های سرد انجام شده و شرکت آماده آغاز فعالیت است.

وی خاطر نشان کرد : یکی از مشکلات ما وضعیت تامین کنستانتره می باشد که از مسئولین می خواهیم در این راستا مارا یاری کنند.

مدیر عامل شرکت گندله سازی مادکوش افزود : با تصویب برجام توانستیم تمام تجهیزاتمان را از کشور های اروپایی وارد کنیم و در حال حاضر تجهیزات ما از بروز ترین تجهیزات است.

صمدی اظهار داشت : خوشبختانه با این تجهیزاتی که ما در کارخانه خریداری کرده ایم هیچگونه ضایعات و آلودگی محیط زیستی نخواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.