تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم بهداشتی در هرمزگان

  • کد خبر : 19872
  • 22 تیر 1399 - 11:17
راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم بهداشتی در هرمزگان
استاندار هرمزگان از راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم بهداشتی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: با همکاری مجموعه دستگاه قضایی و دادگستری کل استان هرمزگان، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم نقص پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله جدی با کرونا در هرمزگان، راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی، بازرسان بهداشت و درمان، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در صورت مشاهده تخلفات از جمله برگزاری مراسمات عروسی و عزا و هرگونه تجمع و همچنین عدم رعایت و نقص دستورالعمل های بهداشتی، پرونده را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهند و این پرونده ها به سرعت و خارج از نوبت رسیدگی و مطابق قانون با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: مردم نیز در صورت مشاهده تجمعات، برگزاری مراسم عروسی و عزا و نقص و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، نسبت به ارائه گزارش به نیروی انتظامی اقدام و نیروی انتظامی با تشکیل پرونده برای متخلفان آنان را به دستگاه قضا معرفی خواهد کرد.

همتی تصریح کرد: آزمون های سراسری پیش‌رو از جمله آزمون دکتری، کارشناسی ارشد، کنکور سراسری و فنی و حرفه ای، با اتخاذ تدابیر مناسب در همه شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار می شود.

وی گفت: برای کاهش تجمع در هر شهرستان چندین نقطه و مکان برای برگزاری آزمون آماده و تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری باید به صورت دقیق در هنگام برگزاری این آزمون ها رعایت شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان موظف است پاسخ تست مثبت افراد مبتلا به کرونا را سریعاً به محل کار و خانواده آنها اعلام کند تا اصول قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری در خصوص این افراد به شکل مناسب انجام شود.

همتی اظهار داشت: مرخصی کارکنان صنایع، بنگاه‌ها، ادارات و سازمان ها با ارائه گزارش تست مثبت کرونا و تایید علائم بالینی از سوی پزشک معتمد مورد تایید خواهد بود.

وی اضافه کرد: در تمامی محیط‌های کار استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجباری است و در صورتی که تعداد زیادی از کارکنان یک بنگاه اقتصادی و تولیدی، دستگاه اجرایی و سازمان به کرونا مبتلا شوند، مدیر آن مجموعه در این خصوص مسئولیت جدی دارد و باید پاسخگو باشد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: در تمامی مکان‌ها به ویژه محل های ارائه خدمات عمومی، رعایت اصول فاصله گذاری، بهداشتی و استفاده از ماسک با نظارت دقیق و جدی بازرسین باید انجام شود.

همتی عنوان کرد: ارائه خدمات در مراکز شماره گذاری پلاک خودرو به صورت زوج و فرد انجام می‌شود تا تجمع در این محل ها کاهش یابد.

وی گفت: تمامی محدودیت های مقابله با کرونا که در هفته گذشته در استان اجرایی شد، مدت یک هفته دیگر نیز تمدید و اعمال می شود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: فرهنگ استفاده از ماسک باید بسیار بیشتر در جامعه ترویج یابد و همه از ماسک استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.