تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7

راهکار حفظ منابع طبیعی، مشارکت مردم است

  • کد خبر : 1332
  • 04 مهر 1395 - 9:42
راهکار حفظ منابع طبیعی، مشارکت مردم است

بی توجهی به منابع طبیعی در سالهای طولانی منجر به خشکسالی، کم آبی ها و مهاجرت افراد شده است که باید با حفاظت از منابع طبیعی این مسائل برطرف شود.

به گزارش هرمزگان تودی ،عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل های سازمان جنگل ها گفت: راه حل حفظ منابع طبیعی و جنگل ها، مشارکت همه مردم است که باید با قوت دنبال شود روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات منابع طبیعی جنگل های شرق مازندران در فرمانداری نکا اظهار کرد: بی توجهی به منابع طبیعی در سالهای طولانی منجر به خشکسالی، کم آبی ها و مهاجرت افراد شده است که باید با حفاظت از منابع طبیعی این مسائل برطرف شود.
وی افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی و خشکسالی ها اکنون در برخی از شهرها همچون شهریار در اطراف تهران و برخی از شهرهای فلات مرکزی وضعیت به گونه ای است که باید با حفر ۳۰۰ تا ۴۶۰ متر به آب برسیم و همین امر موجب مهاجرت افراد شده است.
معاون امور جنگل های کشور ادامه داد: وجود یک میلیون و ۹۳۴ هزار هکتار عرصه جنگلی در شمال کشور نیازمند آبخوان داری مناسب است تا با اجرای ابخیزداری و آبخوان داری، منابع طبیعی را حفظ و از بروز سیلاب جلوگیری شود.
نوبخت گفت: اگر در طبیعت هر چیزی در جای خود قرار گیرد مشکلاتی به وجود نخواهد آمد و شاهد سیلاب، طغیان رودخانه ها، خشکسالی و کم آبی نخواهیم بود.
معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران هم دراین جلسه با سخنانی گفت: در سیل ۲ سال گذشته در شرق استان مازندران بیشترین اعتبارات را به این بخش اختصاص دادیم و احداث سد سرشاخه گیر از برنامه های مهم برای کنترل سیلاب بود.
سید محسن موسوی تاکامی، افزود: با ایجاد سد سرشاخه گیر در نکا بعد از خطر سیل سال ۷۸، این شهر اکنون در برابر سیل ایمن شده است و درویشان رود که بعنوان رود بحرانی در منطقه بود، ایمن سازی شد.
وی ادامه داد: در بهشهر هم با ایمن سازی در رودخانه های بزپل و برزو و سرشاخه های ایجاد شده، ایمن سازی لازم انجام شده و در سد گلورد هم برای به دام انداختن رسوبات و افزایش عمق سد، برنامه های مختلفی در دست اجرا است که بیشترین اعتبارات به این بخش اختصاص یافته است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.