تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
8

دیدار مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان با ریاست اداره امور شعب بانک ملی

  • کد خبر : 11435
  • 21 آبان 1398 - 12:09
دیدار مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان با ریاست اداره امور شعب بانک ملی

داوید صادقی، مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان، طی نشستی با عبدالله آبسواران ، رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان دیدار نمود.

به گزارش هرمزگان امروز: داوید صادقی، مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان، طی نشستی با عبدالله آبسواران ، رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان پیرامون مسائل مرتبط با کارت هوشمند ملی به بحث و گفت و گو نشستند.

در این نشست، مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان ضمن اشاره به ویژگی های کارت هوشمند ملی اظهار داشت : پروژه کارت هوشمند ملی یکی از پروژه های بزرگ فناوری اطلاعات در کشور است و کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه ای برای ورود به دولت الکترونیک می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها ،کاهش بسیاری از هزینه های دولت و مردم شود که این امور می تواند نقش بسزایی در پویایی اقتصاد داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: کارت هوشمند ملی مهمترین سند هویتی و شناسایی ایرانیان به شمار می آید که هم زمینه شناسایی در فضای مجازی و هم امکان امضای دیجیتال را برای افراد فراهم می کند.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان اذعان داشت: این اداره کل در بحث صدور کارت هوشمند ملی و پوشش آن در سطح استان همواره جایگاه خوبی را در کشور داشته و هم اکنون که در حال اتمام فاز پایانی پروژه هستیم تنها ده درصد از واجدین شرایط استان فاقد کارت هوشمند ملی می باشند و برای اینکه شهروندان در ارائه خدمات اداری با مشکل مواجه نگردند، توصیه و تاکید می گردد افرادی که تاکنون کارت هوشمند ملی دریافت ویا درخواست ننموده اند، سریعا نسبت به انجام این مهم اهتمام ورزند.

داوید صادقی همچنین در این نشست اذعان داشت: ثبت احوال در سالهای اخیر تحولات عظیمی را تجربه نموده و وارد فصلی نوین گردیده ، با انجام پروژه هایی همچون آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی و پروژه کارت هوشمند ملی ، ساختارهای مناسب برای بستر دولت الکترونیک پایه گذاری گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل دو جانبه ثبت احوال و بانک زمینه های کاربردی شدن کارت هوشمند ملی در معاملات بانکی استان را فراهم می نماید و باد توجه به ضریب امنیت کارت هوشمند ملی علاوه بر پیشگیری از جعل، در امور اداری و بانکی نیز مثمر ثمر می باشد.
در ادامه عبدالله آبسواران ، رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان ، ضمن تقدیر و تشکر از تعامل خوب ثبت احوال با بانک ملی استان و ابرازخرسندی از خدمات نوین ثبت احوال در سامانه بانکی کشوراظهار داشت:با پیاده سازی سامانه استعلام سازمان ثبت احوال در بانکها و ایجاد امکان اتسعلام الکترونیکی هویت ،شعب بانک‌ها به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال متصل هستند که امکان جعل و سو استفاده را ناممکن می سازد و کمک شایانی به سیستم بانکی کشور می نماید.

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی در همکاری در اتمام پروژه کارت هوشمند ملی اذعان داشت:بانک‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت احراز هویت الکترونیک پروژه امضای الکترونیک و درگاه‌های مخصوص کارت هوشمند ملی در آینده می توانند سطح احراز هویت را ارتقاء دهند و این پشرفت مرهون خدمات نوین سازمان ثبت احوال است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.