تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
2

دستاوردهای دولت تدبیر و امید در هرمزگان تشریح شد

  • کد خبر : 22091
  • 10 شهریور 1399 - 11:22
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در هرمزگان تشریح شد
استاندار هرمزگان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، دستاوردهای دولت تدبیر و امید در هرمزگان را تشریح کرد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس که به مناسبت هفته دولت انجام شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ایام عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین علیه السلام را تسلیت گفت.

وی گفت: در هفته دولت سال جاری ۵۷۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۳ هزار میلیارد ریال در استان هرمزگان افتتاح شد.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم اقدامات بزرگی در استان هرمزگان صورت گرفته و در این دولت نزدیک به ۹ هزار پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی در این دولت، ۵۰۶ پروژه در هرمزگان اجرایی شده و میزان تولید محصولات کشاورزی در استان با افزایش ۵۴ درصدی در دولت تدبیر و امید به دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است و سطح گلخانه های کشاورزی در استان نیز با افزایش ۶۳۲ درصدی به ۶۴۰ هکتار رسیده است.

همتی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید میزان صادرات محصولات کشاورزی در هرمزگان با افزایش ۱۸۰ درصدی به ۷۰۰ میلیون دلار در سال رسیده است و سیستم های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی هرمزگان با رشد ۶۰ درصدی در این دولت به ۱۱۸ هزار هکتار رسیده است.

وی گفت: میزان پرورش میگو در هرمزگان در این دولت، ۸۴۱ درصد افزایش یافته و به بیش از ۳۰ هزار تن رسیده و تا پایان سال جاری مزارع پرورش میگو در استان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید و تولید ۹۸۹۰ تن پرورش ماهی در دریا در هرمزگان، در دولت یازدهم و دوازدهم صورت گرفته، در صورتی که پیش از این دولت، هیچ گونه تولیدی در این عرصه نداشته ایم.

همتی افزود: تعداد مراکز تکثیر میگو در استان قبل از سال ۹۲ تنها ۹ مرکز با ظرفیت تولید لارو یک و نیم میلیارد قطعه در سال بوده است و درسال جاری تعداد این مراکز به ۱۹ مرکز با ظرفیت تولید سه ونیم میلیارد قطعه رسیده است و پیش بینی می‌شود تعداد این مراکز در سال ۱۴۰۰به ۴۰ مرکز با ظرفیت تولید هفت میلیارد قطعه لارو برسد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: تعداد واحدهای صنایع فرآوری و بسته بندی از ۷۱واحد در سال ۹۲ به ۱۵۰ واحد تا شهریورماه ۹۹ رسیده است و ۶۷ واحد تا پایان ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد و تعداد واحد‌های صنایع شیلاتی از ۲۶ واحد در سال ۹۲ به ۵۴ واحد رسیده که تا پایان دولت ۳۳ واحد دیگر اضافه خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای عملیات آبخیزداری در این دولت در استان، تاکنون ۸۰۰۰ سازه آبخیزداری در سطح ۵۵۰ هزار هکتار احداث و بیابان زدایی در سطحی بالغ بر ۱۰ هزار هکتار، صورت گرفته است.

همتی بیان داشت: تقویت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با رشد ۲۵۰ درصدی در دولت یازدهم و دوازدهم، در هرمزگان انجام شده و ۲۱۷ صندوق خرد زنان روستایی با افزایش ۲۶۱ درصدی در این دولت در استان، انجام شده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، اقداماتی همچون ساخت ۶۰۲ خانه بهداشت، بهره‌برداری از ۸۰۴ تخت بیمارستانی و راه اندازی ۱۱۶ مرکز جامع سلامت، در این دولت در هرمزگان، صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هزار و ۱۴۲ پروژه در حوزه برق توسط این دولت در استان اجرایی شده است و در این دولت شش نیروگاه در استان هرمزگان به بهره برداری رسیده که موجب تأمین پایدار و مناسب برق در استان شده است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: اجرای ۳۸۹ پروژه در حوزه آب و فاضلاب از اقدامات این دولت در استان بوده است که تامین آب شهرستان بشاگرد از سد جگین، ساخت سد سرنی، فاز اول و دوم آب شیرین کن بندرعباس و فاز اول آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس از مهمترین پروژه هایی بود که توسط این دولت صورت گرفت.

همتی گفت: در حوزه راه و شهرسازی تعداد هزار و ۳۰۹ پروژه توسط این دولت در هرمزگان اجرا شده و
سه هزار کیلومتر راه روستایی، توسط این دولت در استان ساخته شده و کریدور ساحلی در غرب هرمزگان تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳۱۱ پروژه حوزه صنعت و معدن با اعتباری بالغ بر ۶۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در هرمزگان به بهره برداری رسیده است.

استاندار هرمزگان یادآور شد: صدور تعداد ۲۳۴۲ فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان، صدور تعداد ۵۵۸ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان و صدور تعداد ۱۲۹ فقره پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری ۱۷۸ میلیارد تومان، از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در هرمزگان است.

همتی بیان داشت: احداث خط تولید آهن اسفنجی به شکل بریکت به ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن با اعتبار ۷۵۰۰ میلیارد ریال و احداث کارخانه تولید گندله آهن شرکت مادکوش به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های صنعتی این دولت در استان است.

وی عنوان کرد: ۹۳ پروژه درحوزه پالایشگاه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال و ۲۹۰ میلیون دلار و ۳۱۲ میلیون یورو در دولت یازدهم و دوازدهم در هرمزگان به بهره برداری رسیده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ ،تولید روزانه ۱۲میلیون لیتر نفت گاز ،۳میلیون لیتر گازمایع ،۲میلیون لیتر سوخت جت، افزایش تولید بنزین و ارتقاء کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی پالایشگاه بندرعباس و خط در حال احداث انتقال نفت گوره به جاسک با اعتبار مجزا ۱/۵میلیارد یورو از جمله مهمترین این پروژه‌ها هستند.

وی گفت: در حوزه وزارت کشور نیز تعداد سه هزار و ۲۸ پروژه عمرانی شهری و روستایی در این دولت در هرمزگان اجرایی شده است.

همتی تصریح کرد: پروژه های ورزشی اجرا شده در استان از ۲۷۴ پروژه قبل از سال ۹۲ به ۴۰۰ پروژه در این دولت رسیده است که نمونه این پروژه ها، استخر سرپوشیده میناب، سالن های ۱۲۰۰ نفره پارسیان و رودان، استادیوم چمن مصنوعی بندرلنگه ،بندرخمیر ، بندر پل ، هنگویه بستک ، محله نو ایسین شهرستان بندرعباس، ۳۷ سالن ورزشی و ۸۱ زمین چمن مصنوعی است.

وی ادامه داد: در زمینه نوسازی مدارس از سال ۹۲ تا کنون ۷۱۷ پروژه شامل بیش از ۲۴۰۰ کلاس درس در استان، افتتاح شده است و ۲۶۰ مدرسه در دست احداث است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان میزان فیبرنوری از ۲۵۰۰ کیلومتر در سال ۹۲ به ۳۸۷۷ کیلومتر تا کنون رسیده است و پروژه های بسیار مهمی شامل اجرای فیبر دریایی دوم جزیره کیش و اجرای فیبردریایی جزیره قشم، دو رادیوی ۵۰۰۰ سریnec جزایر با ظرفیت ٣+١اس تی ام وان و رادیو اریکسون باظرفیتstm 8+1 و احداث ساختمان کهورستان و شروع به کارساختمان مراکز تنب کوچک وابوموسی، توسعه فیبر به میزان ۵۵ درصد و ظرفیت شبکه انتقال به میزان ۶۱۷ درصد و توسعه ip استان به میزان ٢٠١۶ درصد رشد داشته است.

همتی بیان داشت: تعداد زیرساخت‌های فرهنگی در هرمزگان اعم از نگارخانه ، هنرستان، سینما و مجتمع های فرهنگی در دو دولت یازدهم و دوازدهم به۴۱۱۴ متر رسیده است و ۶۱۴۲ متر فضای فرهنگی در بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تا دهه فجر ۹۹ افتتاح خواهد شد.

وی گفت: تعداد کتابخانه ها در هرمزگان از ۵۹ کتابخانه در سال ۹۲ به ۸۱ کتابخانه در سال‌جاری رسیده است و تعداد کتاب هم رشد ۱۱۷۱ درصدی داشته ، تا پایان سال ۹۹ تعداد ۵ کتابخانه در ابوموسی، قشم، هشت‌بندی ، پارسیان و آبشورک بندرعباس به بهره برداری می رسد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.