تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

در دعوت خطیبان جمعه نباید نگاه جناحی و سیاسی باشد

  • کد خبر : 351
  • 10 مرداد 1395 - 9:44
در دعوت خطیبان جمعه نباید نگاه جناحی و سیاسی باشد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: برخی برای شرکت نکردن در نمازجمعه کار و مسائل روزمره را بهانه می کنند اما با توجه به روشنگری و اشاره مستقیم قرآن کریم و روایات به این موضوع ،هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: عبادی-سیاسی خواندن نمازجمعه به معناری سیاسی کاری نیست و این جایگاه فراجناحی بوده و متعلق به نظام و انقلاب است.آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس افزود: در کتاب آسمانی مسلمانان تصریح شده که مومنان هنگام شنیدن صدای نمازجمعه باید به سوی ذکر خدا بشتابند و مترادف دانستن نمازجمعه با ذکر خدا، نشانه اهمیت این فریضه است.

وی ادامه داد:پیش از انقلاب اسلامی نیز نمازجمعه در تهران و قم برگزار می شد اما پس از انقلاب،امام راحل به مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی ماموریت دادند که نمازجمعه را برپا کنند و به این ترتیب ،نمازجمعه نهادینه و رسمی شد.

آیت الله نعیم آبادی از نمازگزاران خواست:پس از نمازجمعه نیز خدا را در عمق جان خود حفظ کنند تا وجود آنان به جایگاه کار حرام تبدیل نشود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین تصریح کرد:عبادی-سیاسی خواندن نمازجمعه به معناری سیاسی کاری نیست و این جایگاه فراجناحی بوده و متعلق به نظام و انقلاب است.

وی متذکر شد:در دعوت خطیبان جمعه نباید نگاه جناحی و سیاسی داشت و اندیشه سیاسی امام جمعه به کسی مربوط نیست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: برخی برای شرکت نکردن در نمازجمعه کار و مسائل روزمره را بهانه می کنند اما با توجه به روشنگری و اشاره مستقیم قرآن کریم و روایات به این موضوع ،هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست.

وی بدون اشاره به مصداق تصریح کرد:ممکن است در مباحثی اختلاف موضع جزیی وجود داشته باشد ولی این روش قابل قبول نیست که اجازه ندهند یک چهره مومن،انقلابی و مخلص نمازجمعه را اقامه کند و این پرسش مطرح می شود که این شیوه ،سد کردن راه خدا نیست؟

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد:نمازجمعه و جایگاه خطبه متعلق به همه است و باید موانع از سر راه این کانون عظیم که تضعیف کننده انقلاب است برداشته شود.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: مرض سیاسی کاری تمام شئون و شهرها را فرا گرفته و اگر این گونه باشد،نمازجمعه نیز سیاسی و جناحی خواهد شد.

وی با اشاره به روز انتقال خون (نهم مرداد) از مردم خواست اهدای خون را به عنوان یک عمل نیکوکارانه و ذخیره آخرت مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه بندرعباس هفته تغذیه با شیرمادر(دهم تا ۱۶مرداد) را نیز مورد توجه قرار داد و به مادران توصیه کرد:از دادن شیر مادر به نوزادان دریغ نکنند.

آیت الله نعیم آبادی در پایان با اشاره به قرار داشتن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و در پیش بودن روز دختر در هفته آینده،بی توجهی و کم محبتی به دختران در خانواده را مصداق دخترکشی و موجب گسترش آسیب های فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی دانست

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.