تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
6

خود اتکایی در ساخت درایور آنتن سایت های VTS جزایر هرمزگان

  • کد خبر : 20696
  • 08 مرداد 1399 - 12:46
خود اتکایی در ساخت درایور آنتن سایت های VTS جزایر هرمزگان
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان: با اتکا بر دانش و توان متخخصان داخلی بخشهای اصلی و مهم رادار VTS بخش ADU بطور کامل طراحی و ساخته شد و به صورت عملیاتی و موفقیت آمیز در سایت بندر کیش و بصیرا(قشم) نصب و راه اندازی گردید.

به گزارش هرمزگان امروز: ” علی رضا محمدی کرجی ران” با اشاره به سیستم های کنترل ترافیک دریای (VTS) اظهارداشت: سیستم (VTS) از تجمیع سنسورهای مختلف از جمله CCTV، AIS ، RDF،Radar سنسورهای هواشناسی و هیدروگرافی تحت نرم افزار یکپارچه تشکیل شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه سیستم VTS بنادر سه گانه کشور (شهید رجایی، بندر امام خمینی (ره) و بندر انزلی) وبرخی از جزایر استان هرمزگان توسط کمپانی اروپایی نصب و راه اندازی شده و سنسور رادار آن نیز از دیگرکمپانی ها تهیه شده است تصریح کرد: در سالیان اخیر به خاطر تحریم های ظالمانه، تهیه و فروش اقلام و همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش رادار، با ممنوعیت جدی از سوی شرکت های پشتیبان همراه بوده که این امر مشکلاتی را در روند مأموریت سیستم VTS ایجاد و هزینه های گزافی را به بنادر تحمیل می کرد.

این مقام مسئول گفت: وجود این تنگناها و کمبودها درراستای تامیین قطعات همکاران در سازمان بنادر و دریانوردی را بر آن داشت تا با اتکا بر دانش و توان داخلی برای مرتفع نمودن و بهره وری هرچه بیشتر از سیستم های موجود از طریق یک شرکت فناور و دانش بنیان ، این بخش مهم را به طور کامل طراحی نمایند .

وی گفت: انجام این مهم به شکل عملیاتی و موفقیت آمیز درسایت کیش و بصیرا در (قشم ) راه اندازی شد به گونه ای که درصد آماده بکار تجهیزات VTS این مناطق به نحو چشمگیری افزایش یافته است .

محمدی کرجی ران صرفه جویی حاصل از تولید داخل هر دستگاه برای کشور را بالغ بر ۴۵ هزار یورو اعلام کرد و گفت: علاوه بر صرف جویی ارزی انجام این مهم به قطع وابستگی و ایجاد خودکفایی انجامیده که این خود گامی مهم در جهت تبدیل شدن تهدیدها به فرصت و تقویت خود باوری ملی اتکا بردانش ایرانی است.

شایان ذکر است ، از بخش های اصلی و مهم رادار VTS، بخش ADU (Antenna Driver Unit)می باشد که وظیفه انتقال و دریافت سیگنال فرکانس بالا به آنتن و بالعکس و همچنین چرخش آنتن با دور مناسب را برعهده دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20696
  • منبع : روابط عمومی سازمان بنادرودریانوردی بندرعباس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.