تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

خط ۴ ریلی بندر شهید رجایی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 21555
  • 29 مرداد 1399 - 11:37
خط ۴ ریلی بندر شهید رجایی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
علی رضا محمدی کرجی ران اعلام کرد: خط پنج ریلی بندرشهید رجایی نیز از پیشرفت ۹۴ درصدی برخوردار است و برای بازسازی و نوسازی خطوط ۴و۵ ریلی بندر شهید رجایی اعتباری افزون بر ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش هرمزگان امروز: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تدوین برنامه های نظامند جهت انجام تعمیرات ادواری با هدف پیشگیری  و جلوگیری از آسیب به خطوط ریلی بندر شهید رجایی بیان داشت: تعمیرات و نوسازی سازه‌ای و ملحقات ریل و سوزن در این بندر به شکل مداوم و بر اساس  یک برنامه زمان بندی در حال انجام است .

وی مدت زمان اجرای این طرح را ۲۰ ماه اعلام کرد و افزود: در زمان اجرای طرح ۴۰ نفر و پس از بهره‌برداری ۱۵ نفر مشغول می‌شوند.

به گفته محمدی کرجی ران، در خطوط  ۴و ۵ ریلی بخش نوسازی، اجرای اسلب‌های درجا و اجرای تراورس‌های مشبک دی بلوک، اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل سوزن‌ها، اجرای استاپرها، رنگ‌آمیزی و اجرای زینک ریچ تمام ریل و سوزن های جهت جلوگیری از پوسیدگی  به انجام رسیده است.

وی با اشار به همجواری خط ۴ با انبارهای ۱۰ الی۱۳ بندرکه محل ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی است، تصریح کرد: وسعت مناسب خطوط، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال به جنوب که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی ریلی کالا به کشورهای همسایه است را می‌توان مهم‌ترین مزیت حاصله از افتتاح این خطوط قلمداد کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید افزود: انجام این پروژه با یک ابداع و نوآوری در طراحی همراه بوده و با این اقدام نوآورانه نبود تامین تجهیزات متاثر از تحریم‌ها دراین بخش مرتفع شد.

بندر شهید رجایی با برخورداری از ۵۸ کیلومتر خطوط ریلی داخلی ظرفیت جابجایی سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را دارا است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=21555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.