تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس

  • کد خبر : 6730
  • 19 مرداد 1398 - 11:44
خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس

امام جمعه بندرعباس گفت:خداوند ماه ذی الحجه و روز عرفه را وسیله‌ای برای رشد و تکامل معنوی انسان‌ها قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به نزدیک بودن روز عرفه و عید قربان افزود: روز عرفه یکی از بهترین و پرفضیلت‌ترین روز‌ها پس از شب‌های قدر است.
خطیب جمعه بندرعباس گفت: خداوند می‌فرماید اگر کسی در شب‌های قدر آمرزیده نشد باید خود را برای روز عرفه آماده کند.
امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۲۳ مرداد و روز مقاومت اسلامی افزود: اکنون ایران اسلامی با داشتن تجربه مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، الگویی برای گسترش فرهنگ مقاومت در کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت:در روز‌های گذشته نیز با دلاورمردی‌های نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرنگونی پهباد پیشرفته آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی، وجود فرهنگ مقاومت در کشور به اثبات رسیده است.
خطیب جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به ۲۱ مرداد و روز حمایت از صنایع کوچک افزود: باید با حمایت‌های گسترده از صنایع کوچک، هر خانه را به یک کارخانه برای تولید محصولات بومی و ایرانی تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه در گذشته معیشت بسیاری از خانواده‌ها در هرمزگان با تولید صنایع دستی در خانه‌ها تامین می‌شد گفت: متاسفانه امروز هرمزگان خود را از مزیت‌های تولید صنایع دستی و شکل گیری صنایع کوچک در خانه‌ها محروم کرده است.
امام جمعه بندرعباس ایجاد اشتغال، شکوفایی اقتصادی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین مزایای صنایع کوچک دانست و از همه مسولان مربوط خواست با ایجاد بستر‌های مناسب و مهارت آموزی به خانواده‌ها زمینه را برای گسترش این صنایع فراهم و از دستگاه‌های اجرایی و مردم خواست نیاز‌های خود را از محصولات بومی تولید شده در استان تامین کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندعباس با اشاره تأثیر‌های مخرب شایعه سازی و شایعه پراکنی در افراد و جامعه گفت: شایعه جنگ روانی است و می‌تواند تاروپود انسجام جامعه اسلامی را از بین ببرد.
خطیب جمعه بندرعباس، نا امنی، از بین رفتن آرامش واعتماد عمومی و نفوذ دشمن در جامعه را از مهمترین آثار شایعه سازی و شایعه پراکنی دانست.
وی در پایان شهادت مظلومانه امام محمد باقر (ع) که پایه گذار نهضت علمی در اسلام بودند را به همه مسلمانان جهان تسلیت گفت.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6730

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.