تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

خدمات رسانی ویژه به کاروان های اربعین و موکب داران جزایر خلیج فارس

  • کد خبر : 10328
  • 17 مهر 1398 - 10:39
خدمات رسانی ویژه به کاروان های اربعین و موکب داران جزایر خلیج فارس

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان از تدابیر اتخاذ شده برای خدمات رسانی ویژه به زائران اربعین، کاروان ها و موکب داران جزایر خلیج فارس با استفاده از توانمندی های بزرگترین پایانه و ناوگان مسافری دریایی ایران خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: “حمیدرضا محمدحسینی” در خصوص جزییات این خبر اظهار داشت: تکریم و پاسداشت اربعین حسینی و احیای ارزش ها و ترویج پیام های عبرت آموز عاشورا، رمز تداوم شور و شعور حسینی(ع) بوده است و عاملی مهم در زنده نگداشتن سیره راستین ائمه اطهار محسوب می شود.

وی افزود: بندر شهید باهنر به عنوان یکی از اثرگذارترین مجموعه های سازمانی در زمینه حمل و نقل ایمن و ترابری دریایی، با عضویت در ستاد اربعین استان هرمزگان، بسته های خدمات رسانی ویژه ای را در همین راستا تدوین و به مرحله اجرا درآورده است.

حسینی خاطرنشان کرد: برای تسهیل ترابری دریایی کاروان های اربعین و موکب داران ساکن جزایر خلیج فارس در تلاش هستیم تا از همه ظرفیت‌های موجود در بندر شهید باهنر و بنادر وابسته آن برای خدمت دهی بهتر و رفع موانع احتمالی به زائران کربلا استفاده شود

وی با اشاره به فعالیت بندر مسافری بندر شهید حقانی در ساعات بین ۷ تا ۲۲:۳۰ هر روز، گفت: با تشکیل یک کارگروه ویژه، برنامه‌ریزی منسجمی به منظور ارایه خدمات حمل و نقل اعضای کاروان ها در ساعاتی خارج از زمان کاری عادی بندر صورت گرفته است.

وی یادآور شد: بندر شهید حقانی بندرعباس با برخورداری از پیشرفته ترین ناوگان دریایی کشور شامل ۴۱ فروند شناور مسافری با ظرفیت بیش از ۴۳۰۰ صندلی، بزرگترین و فعال ترین پایانه مسافری دریایی ایران محسوب می شود که به صورت میانگین روزانه پذیرای بیش از شش هزار نفر مسافر در رزوهای معمولی سال است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان تصریح کرد: همچنین امکانی فراهم شده تا اقلام و ادوات کاروان ها و موکب ها با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت از جزایر قشم و هرمز به بندر شهید باهنر منتقل و با نظارت و پیگیری ویژه با انجام تشریفات گمرکی، به مرز شلمچه ارسال شوند تا در گمرک مرزی از ترافیک گمرکی و معطلی محموله ها کاسته شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بندر شهید باهنر نیز همه ساله اقلامی را به منظور تجهیز و تامین نیازمندی های موکب ها در مسیر پیاده روی اربعین تدارک می بیند که از جمله آنها ارسال ۲هزار بسته آب معدنی است..

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.