تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

خدمات رسانی به ۱۴میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی هرمزگان

  • کد خبر : 13990
  • 29 دی 1398 - 10:51
خدمات رسانی به ۱۴میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی حجمی نزدیک به ۷۰میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان و خدمات رسانی به ۱۴ میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی طی ۹ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: “اله مراد عفیفی پور” با تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در دوره زمانی ۹ماهه سال ۹۸، اظهار داشت: از مجموع ۶۹میلیون و ۴۱۸ هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده، ۴۴ میلیون و ۵۰۵ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۴ میلیون و ۹۱۲ هزار تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی از مرز ۲۷ میلیون تن فراتر رفت

وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۲۷میلیون و ۶۱۹هزار و ۹۷تن اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای دی ماه جاری، دومیلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۰۵ تن از این کالاها، با رشد مثبت ۸درصدی ترانشیپ و دومیلیون و ۳۱۷هزار و ۶۸۷تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (کران بری) ۶میلیون و ۱۰۸ هزار و ۵۸۳تن با افزایش ۸,۵درصدی و همچنین واردات ۵ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۷۴تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

ترانزیت فرآورده نفتی۸۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر این استان را ۹میلیون و ۵۱۷هزار و ۱۴۷تن با افزایش ۵,۳ اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۶۶هزار و ۹۹۷تن، با افزایش چشمگیر ۸۶درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و ۱۵میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۸۷تن، کابوتاژ شد که در این بخش رشد ۴,۸درصدی به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۱,۲ میلیون TEU کانتینر

وی اظهار داشت: در دوره زمانی ۹ماهه سال جاری، یک میلیون و ۲۳۷هزار TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

تردد ۵۰هزار فروند شناور به بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۵۰هزار و ۴۵۸فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، ۳هزار و ۶۹۶فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۴۶هزار و ۷۶۲فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

رشد ۵,۵درصدی مسافرت های دریایی

عفیفی پور هرمزگان را پایتخت مسافرت های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای دی ماه جاری که یک دوره زمانی ۹ماهه را شامل می شود، ترابری ۱۴میلیون و ۷۰هزار و ۵۷۵ نفر سفر در بنادر و پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید که رشد مثبت ۵,۵درصدی را شاهد بودیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.