تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
3

حمایت کمیته امداد هرمزگان از ۱۳۶۶ خانواده زندانی

  • کد خبر : 9762
  • 07 مهر 1398 - 13:23
حمایت کمیته امداد هرمزگان از ۱۳۶۶ خانواده زندانی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان از ارائه خدمات به یک هزار و ۳۶۶ خانواده زندانی جرائم در استان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: ، احمد پایان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان، اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۳۶۶ خانواده نیازمند زندانی جرائم در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که این خانواده‌ها طی پنج ماه سال جاری کمک‌معیشت، کمک‌های موردی و کمک‌هزینه تحصیلی دریافت کرده‌اند.

پایان گفت: کمیته امداد درختی است که به‌وسیله امام راحل کاشته و توسط مردم نوع‌دوست و مؤمن ایران اسلامی آبیاری می‌گردد و مردم در چهار دهه گذشته یعنی از ابتدای تأسیس کمیته امداد توسط امام راحل تاکنون؛ همواره در کنار نیازمندان بوده و هستند و برای حل مشکلات آن‌ها کمک می‌کنند.

وی افزود: کمیته امداد به‌عنوان عضو هیئت‌امنا ستاد دیه استان همه‌ساله تعداد زیادی از خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد را تحت پوشش قرار می‌دهد و خاطرنشان کرد: نگهداشت خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد باهدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی وارده به آن‌ها و کمک به بهبود وضع معیشتی و ارائه خدمات مددکاری به خانواده زندانیان انجام می‌شود.

پایان، ارائه خدمات معیشتی، درمانی، تحصیلی و دیگر ملزومات ضروری را ازجمله خدمات ارائه‌شده به خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد عنوان و گفت: خانواده زندانیان از خدمات کمیته امداد مانند مستمری، بیمه اجتماعی و درمانی، وام اشتغال و کارگشایی و ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان برخوردار می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان ساخت و یا خرید مسکن و پرداخت ودیعه و اجاره مسکن برای خانواده‌های زندانیان دارای محکومیت طولانی را یکی دیگر از خدمات این نهاد عنوان نمود و گفت: ارائه کمک‌های حمایتی، فراهم کردن زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به خانوارهای زندانیان نیازمند بر اساس ضوابط موجود نیز ازجمله خدماتی هست که به زندانیان جرائم غیر عمد ارائه می‌شود.

پایان همچنین ارائه مشاوره‌های خانوادگی، تحصیلی، ازدواج، اشتغال و حقوقی توسط مشاوران مجرب در کمیته امداد و کلینیک‌های تخصصی طرف قرارداد با این نهاد و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، اردوهای زیارتی و سایر برنامه‌های مراقبتی را از دیگر اقدامات این نهاد برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.