تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در هرمزگان آغاز شود

  • کد خبر : 5477
  • 24 تیر 1398 - 9:54
حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در هرمزگان آغاز شود

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در هرمزگان، حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران را آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز ، دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه مشترک توسعه دانش‌بنیان سواحل مکران با اشاره به انجام مطالعات و آمایش سرزمینی توسعه سواحل مکران، عنوان کرد: باید از دل این مطالعات، برنامه های عملیاتی توسعه منطقه مکران تهیه شود.
وی ادامه داد: در حوزه‌های شیلات، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال، تولید و صادرات در منطقه مکران وجود دارد که باید نسبت به آن توجه کافی صورت گیرد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در هرمزگان، حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران را آغاز کنیم و نشان دهیم که با بهره گیری از توانمندی ها و استعدادهای موجود در این استان، می توانیم توسعه مناسب در منطقه مکران را ایجاد کنیم.
همتی تصریح کرد: نیاز است برای توسعه سواحل مکران اختیارات کافی به استان واگذار شود تا بتوان عملیات طرح های این حوزه را به خوبی اجرا نمود و در کنار آن روند اجرای این طرح ها باید توسط یک ستاد قوی در مرکز کشور پشتیبانی شود.
وی خاطر نشان کرد: باید زمینه، مشوق‌ها و انگیزه های لازم جهت حضور سرمایه گذاران در منطقه مکران را فراهم کنیم.
استاندار هرمزگان بیان داشت: صدا و سیما و سایر رسانه ها به طور منظم با تولید محتوای رسانه ای مناسب، اهمیت موضوع سواحل مکران را برای افکار عمومی تبیین کنند.
وی گفت: توسعه منطقه مکران بر محور مشارکت مردم بسیار موفق خواهد بود و باید فضایی ایجاد کنیم که افراد توانمند در حوزه های مختلف در این منطقه سرمایه گذاری داشته باشند.
وی یادآور شد: همه باید تلاش کنیم که منطقه مکران در شرق هرمزگان با سرعت بسیار خوبی روند توسعه خود را طی کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.