تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5

جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید در استان هرمزگان اعلام شد

  • کد خبر : 22263
  • 15 شهریور 1399 - 11:08
جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید در استان هرمزگان اعلام شد
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تمامی مدارس هرمزگان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آماده بازگشایی از روز شنبه ۱۵ شهریور هستند.

به گزارش هرمزگان امروز: موسی دادی زاده با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ مدرسه پذیرای بیش از ۳۸۰ هزار دانش آموز خواهند بود، افزود: امسال را ۱۵ روز زودتر شروع کردیم که اگر دانش آموزان به علت تعصیلی زودهنگام سال گذشته کاستی و عقب ماندگی در دروس دارند، درس‌های عقب افتاده را جبران کنند و عقب افتادگی تحصیلی نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: شیوه نامه های بهداشتی همانگونه که از وزارت خانه ابلاغ شده است در همه مدارس رعایت می شود و به خانواده ها اطمینان می دهیم که همه مدیران و مسئولان برای حفظ سلامتی دانش اموزان تلاش کنند.

دادی زاده اضافه کرد: شیوه نامه های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش بعد از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا در مدارس اجرایی می‌شود. در ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه تمام رئوسای آموزش و پرورش از طریق ویدئو کنفرانس با وزیر ارتباط داشتند. تمام توصیه‌ها انجام شده و بازدیدها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی دو قسمت دارد بخشی در مدارس مورد توجه است و قسمت بعدی به عهده خانواده‌ها است.

دادی زاده بیان کرد: خانواده‌ها موظف هستند هماهنگی لازم با سرویس مدارس  داشته باشند تا در زمان مناسب درب مدارس حضور داشته باشند و از ازدحام جلوگیری شود، دانش آموز با ماسک وارد شود. در حوزه آموزش و پرورش وظیفه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی مدرسه از کلاس‌ها تا محیط‌های باز مدرسه است.

وی اظهار کرد: در صورت ازدحام دانش آموزان در مدارس به دو گروه تقسیم خواهند شد. گروهی روزهای شنبه و دوشنبه و گروه دوم یکشنبه و سه شنبه به مدرسه خواهند رفت. همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آموزش از طریق سامانه شاد برای دانش آموزان ابتدایی و متوسط اول برگزار خواهد شد.

دادی زاده عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید مدت کلاس‌ها ۳۵ دقیقه است تا دانش آموزان مدت زیادی در فضای بسته نمانند و ساعت تفریح کلاس‌ها نیز همزمان نیست تا تعداد کمتری دانش آموز در حیاط باشند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت خانه باید در هر مدرسه به اندازه ۱۰ درصد شمار دانش آموزان ماسک در مدرسه تهیه شود تا در صورت نیاز در اختیار دانش آموزان قرار گیرد اما در مدارس هرمزگان مقرر شده به اندازه ۲۰ درصد دانش آموزان ماسک برای مدارس تهیه و در مدارس باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه تمام تلاش ما رعایت شیوه نامه‌ها و در عین حال کاهش نیافتن کیفیت آموزش است، اضافه کرد: سامانه جدید شاد امروز رونمایی خواهد شد که تلاش شده ایرادات سامانه قدیمی رفع شود

دادی زاده خاطرنشان کرد: سیمکارت شاد نیز که فقط به فضای آموزش دسترسی دارد در دست طراحی است که توزیع می‌شود و اینترنت این سیم کارت برای دانش آموزان مدارس دولتی رایگان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه از ظرفیت شبکه‌های سراسر صدا و سیما و شبکه استانی مرکز خلیج فارس نیز در آموزش غیر حضوری و مجازی استفاده می‌شود، اظهار کرد: هر دانش آموز در استان یک اطلس ویژه دارد که مدیر مدرسه بر آموزش وی نظارت دارد تا اگر به آموزش حضوری و مجازی درسترسی نداشت درسنامه‌های آماده شده در اختیار وی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.