تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6

جامعه دریایی و بندری هرمزگان در سوگ “سردار مقاومت

  • کد خبر : 13483
  • 16 دی 1398 - 11:46
جامعه دریایی و بندری هرمزگان در سوگ “سردار مقاومت

با حضور اقشار مختلف جامعه دریایی و بندری استان هرمزگان، یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران گرامی داشته شد.

به گزارش هرمزگان امروز: همزمان با تشییع پیکر شهید ” شهید سپهبد قاسم سلیمانی” توسط مردم ولایتمدار استان خوزستان، آیین گرامیداشت یاد و خاطره سردار مقاومت، با حضور فرمانده منطقه یکم ندسا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و اعضای شورای معاونین و اداری این مجموعه، همچنین جمع گسترده ای از مدیران و کارکنان شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برگزار شد.

علاوه بر فرماندهان و مدیران ارشد ارگان های دریایی استان هرمزگان، نمایندگانی از اقشار مختلف جامعه دریایی و بندری امروز به مسجد پیامبر اعظم(ص) بزرگترین بندر بازرگانی ایران آمده بودند تا در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی شرکت کنند

ناوسالار یکم “عباس غلامشاهی” فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان خاطراتی از شجاعت، عرفان و مردمداری حاج قاسم سلیمانی گفت: آن شهید بزرگوار مظهر تمامی صفات یک مرد خدایی بود و عارفی به تمام معنا بود. در طول دوران دفاع مقدس، رزمندگان استان های هرمزگان، کرمان و سیستان بلوچستان که با محوریت حاج قاسم در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند، شجاعت و نترسی او را مثال زدنی می دانستند.

وی افزود: خبر صبح جمعه همچون بغضی بود که گلوی همگان را گرفت؛ این اتفاق نشان داد که نه فقط رزمندگان و شهروندان ایرانی بلکه همه ملت های مسلمان و آزاده منطقه حتی کشورهای آفریقایی همچون نیجریه در زمره دوستداران آن سردار دل ها بوده و هستند.

به گفته ناوسالار یکم غلامشاهی، نیروهای داعش و آمریکایی با شنیدن حضور حاج قاسم در یک منطقه عملیاتی هراس عجیبی به دلشان می افتاد. او نه در قامت یک فرمانده مستقر در قرارگاه که همرزم و همراه با تک تیراندازان و سربازان خط مقدم حضور میدانی داشت.

فرمانده منطقه یکم ندسا خاطرنشان کرد: آنگونه که خودش در دیدار اخیرش با مقام معظم رهبری مطرح کرده بود، آرزویی جز شهادت نداشت و پس ۴۰ سال جهاد و رزم بی آرام و قرار علیه دشمنان قسم خورده اسلام، توسط شقی ترین مردم روی زمین مورد هدف قرار گرفت

در بخش دیگری از این مراسم، “حجت الاسلام میرزاده” استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت و “اسماعیل تذرو” مداح اهل بیت، نیز یاد و نام این شهید عظیم راه اسلام را گرامی داشت.

حاضران در این مراسم همچنین به سوگواری و سینه‌زنی پرداختند و در سوگ از دست دادن آن سردار سر افراز و همرزمانش، اشک ماتم ریختند.

این برنامه به همت پایگاه مقاومت شهید رجایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مسجد پیامبر اعظم(ص) به عنوان میعادگاه عاشقان و دلدادگان اهل بیت و با حضور گسترده کارکنان جامعه دریایی و بندری برگزار شد.

.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.