تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

جابجایی ۴,۶ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در غرب هرمزگان

  • کد خبر : 11361
  • 20 آبان 1398 - 14:13
جابجایی ۴,۶ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در غرب هرمزگان

مدیر بندرلنگه از تخلیه و بارگیری ۴,۶ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان و افزایش ۲۱ هزار و ۲۵۶ مسافر با رشد ۱۴ درصدی در بندر لنگه خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: “قاسم عسکری نسب” در این رابطه اظهار داشت: در دوره زمانی هفت ماهه سال ۹۸، در مجموع ۴ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۱۰۶ تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۲۰ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۴۸۶ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به صادرات ۴۷۳ هزار و ۱۲ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، سهم بندرلنگه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام ۱۷۴ هزار و ۹۲۳ تن بوده است.

افزایش ۶ درصدی ترانزیت غیرنفتی

مدیر بندرلنگه اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۱۷۱ هزار و ۸۰۱ تن رسید که نشانگر رشد ۶ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته است و همچنین ۴۵ هزار و ۶۲ تن از اینگونه کالاها وارد این بنادر شد.

وی ضمن اشاره به جابجایی ۸۳ هزار و ۳۴۳ دستگاه خودروی ترانزیتی طی هفت ماه سال جاری، از رشد ۵ درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد.

کران بری فرآورده های نفتی ۱۳ درصد افزایش یافت

عسکری نسب در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۶۶۳ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت، یک میلیون و ۵۹۵ هزار و ۸۱۶ تن، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شد که افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

رشد ۲۱ درصدی تردد شناورها به بنادر

عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۸ هزار و ۱۹۶ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری ۶۶۴ فروند شناور، بالای هزار تن و ۱۵ هزار و ۷۳۳ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن بوده که این میزان نمایانگر رشد ۲۱ درصدی است.

ترابری دریایی۲۱ هزار مسافر در مسیرهای بین المللی

مدیر بندرلنگه با اشاره به روند صعودی ترابری مسافران دریایی در آب های سرزمینی و جزایر خلیج فارس گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از ۳۲۲ هزار و ۲۲۷ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابجا شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از ۳۳ هزار و۳۵۷ نفر مسافر داخلی، توانست رشد ۶۳ درصدی را به ثبت برساند.

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران در مسیرهای بین المللی(به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ترابری دریایی۲۱ هزار و ۲۵۶ مسافر توانست رشد ۱۴ درصدی را به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.