تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
4

جابجایی ۲۰ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی طی فصل بهار

  • کد خبر : 5527
  • 24 تیر 1398 - 12:08
جابجایی ۲۰ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی طی فصل بهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی ۲۰ میلیون تن انواع کالا با رشد ۲ درصدی و افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیر نفتی در این بندر طی سه ماه فصل بهار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، “اله مراد عفیفی پور” با ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه بندر شهید رجایی در سال ۹۸ اظهار داشت: از آغاز امسال تا ابتدای تیرماه جاری، در مجموع ۱۹میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است .
وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته با رقم ۱۳ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۳۲۲ تن، مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ۳,۵ درصدی و شش میلیون و ۴۵۸ هزار و ۱۰۶ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را نه میلیون و ۷۸۲ هزار و ۱۹۷ تن عنوان کرد و گفت: این بخش از عملیات بندری در همسنجی با سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.
عفیفی پور از ترانشیپ ۷۹۸ هزار و ۷۶۳ تن از اینگونه کالاها طی سه ماه فصل بهار سال جاری خبر داد و افزود: طی این مدت، ۷۵۲ هزار و ۳۹۴ تن از اینگونه کالاها ترانزیت شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی حجم واردات غیرنفتی از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور را یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۷۵۹ تن اعلام کرد.
عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد سه ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی این مدت، دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۹۹ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور با رشد ۳ درصدی صادر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، چهارمیلیون و ۲۳۶ هزار و ۴۶۰ تن فرآورده نفتی در قالب رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شده است.
این مقام مسؤول در پایان گفت: از مجموع یکهزار و ۴۷ فروند شناوری که طی فصل بهار امسال به بندر شهید رجایی تردد داشته است، ۸۸۲ فروند، بالای هزار تن و ۱۶۵ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.