تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

جابجایی و انتقال رمپ فلزی به بندرگاه هرمز براساس تفاهم نامه همکاری

  • کد خبر : 21606
  • 29 مرداد 1399 - 12:35
جابجایی و انتقال رمپ فلزی به بندرگاه هرمز براساس تفاهم نامه همکاری
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر یکروزه خود به جزیره هرمز از بهره برداری دیوار ساحلی و سایبان گردشگری این جزیره در هفته دولت سال جاری خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: ” علی رضا محمدی کرجی ران ” در جریان بازدید از جزیره هرمز گفت: با استناد به آمارهای ثبت شده در سامانه ترددهای دریایی، وجود مولفه هایی نظیر جاذبه های طبیعی و گردشکری، سواحل بکر، وجود رنگهای متنوع طبیعی و اماکن تاریخی اقبال مسافران را طی سالهای اخیر جهت بازدید از این جزیره دو چندان کرده است.

وی افزود: در نوروز ۹۸ در برخی از روزها گاهاً آمار تردد دریایی جزیره هرمز با جزیره قشم برابری می کرده و یا از قشم پیشی می گرفته که این خود مبین این موضوع است که ما باید با دقت نظر و ترسیم اهدافی، البته با مشارکت سایر دستگاه های متولی برای روزهای پسا کرونا که یقیناً با خیل عظیم توریست دریایی مواجه خواهیم شد برنامه ای نظامند داشته باشیم.

محمدی کرجی ضمن تشریح اقدامات سازمان بنادرو دریانوردی طی سالهای اخیر در این جزیر اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم این سازمان لایروبی بندرگاه هرمز با هدف افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری، ایجاد شرایط ایمن برای ورود شناورهای مسافری و خدماتی، همچنین ارتقاء ظرفیت برای پذیرش شناورهای ۱۵۰۰ تنی بوده است.

افزون براین علاوه بر استقرار چندین پست اسکله که پیشتر مورد بهره برداری قرارگرفته، درهفته دولت سال جاری نیز شاهد بهره برداری از دیوار ساحلی و سایبان گردشگری این جزیره خواهیم بود .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان داشت: ایجاد و توسعه زیر ساخت های دریایی، بندری و گردشگری چه زمانی که در قالب مسئولیت های اجتماعی و چه آنجا که در زمینه وظایف اصلی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شود با سرعت مورد برسی و ارزیابی فنی قرار می گیرد.

این مقام با اشاره به خواسته مطرحه شده از سوی مسئولین و مردم جزیره مبنی بر نوسازی و جابجایی یک فروند رمپ فلزی که در یک نقطه از جزیره بلااستفاده رها شده وانتقال آن به بندرگاه با هدف ارتقاء ظرفیت پهلو گیری شناور اظهارداشت: این آمادگی وجود دارد در صورت همکاری سایر ارگان های ذیربط نسبت به جابجایی، نوسازی، مکان یابی و استقرار اقدام لازم صورت پذیرد .

محمدی کرجی را توزیع عادلانه منابع تخصیص یافته در راستای تقویت بنادر کوچک را مهمترین اصل کاری عنوان کرد و گفت: آنچه مسلم است برخورداری متوازن بنادر از اعتبارات به فراخور نوع فعالیت تجاری، گردشگری و یا مسافری است تا بتوان ضمن تقویت بنادر کوچک، در مسیر رونق بخشی به پیشه و معیشت ساحل نشینان گامی مهم برداشت .

دیدار و استماع نقطه نظرات امام جمعه و بخشدار جزیره هرمز همچنین بازدید از بخش های مختلف جزیره از دیگر برنامه های سفر مدیرکل بنادر و دریا نوردی هرمزگان در سفر به هرمز بود.

در این سفر که محمد رضا پور رجبی معاون فنی و نگهداری و عباس کمالی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمدی کرجی ران را همراهی می کردند .

حمید رضا محمد حسینی مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر طی گزارشی به شرح اقدامات توسعه ای دراین جزیره پرداخت .

شایان ذکر است؛ جزیره هرمز به دلیل وجود تنوع گسترده رنگی که زیبایی های چشم نوازی را فراروی گردشگران قرار می دهد به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس شهره است.

همچنین این جزیره که در۹,۶ مایلی برابر (۱۸) کیلومتری بندرعباس واقع شده بدلیل مجاورت با تنگه هرمز از اهمیت استراتژیک و راهبردی ویژه ای برخوردار است .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=21606
  • منبع : روابط عمومی سازمان بنادرودریانوردی بندرعباس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.