تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

ثبت صادرات ۲۵میلیون تنی در مقایسه با ۵ میلیون تن کالای وارداتی

  • کد خبر : 13642
  • 19 دی 1398 - 10:34
ثبت صادرات ۲۵میلیون تنی در مقایسه با ۵ میلیون تن کالای وارداتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با تشریح آخرین وضعیت عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر کانونی ایران گفت: علاوه بر رونق چشمگیر تجارت فرآورده های نفتی در ۹ ماهه سال جاری، کشتی های ورودی به این بندر نیز ۱۴درصد افزایش یافت.

به گزارش هرمزگان امروز: “اله مراد عفیفی پور” در این رابطه اظهار داشت: طی دوره زمانی ۹ماهه سال ۹۸، حجمی بیش از ۵۶ میلیون و ۴۷۹ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جابجا شد که در همسنجی با سال پیش، رشد هفت دهم(۰,۷) درصدی داشته است.

وی حجم عملیات جابجایی محموله های تجاری غیر نفتی را ۳۶میلیون و ۳۶۳ هزار و ۳۳۶ تن اعلام کرد و گفت: همچنین، ۲۰ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۵۰ تن فرآورده نفتی با افزایش ۷,۴درصدی تخلیه و بارگیری شد.

صادرات غیرنفتی به مرز ۲۶میلیون تن رسید

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران به رقم ۲۵ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۱۰ تن رسید.

این مقام مسئول از ترانشیپ دو میلیون و ۳۴۹ هزار و ۵۳۵تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد که رشد ۹ درصدی داشته است.

ترانزیت غیرنفتی از ۲ میلیون تن فراتر رفت

عفیفی پور از کابوتاژ(کران بری) بیش از ۱۹۱ هزار تن کالای غیرنفتی طی نه ماه اخیر سخن گفت و افزود: علاوه بر این، دو میلیون و ۵۰ هزار تن ترانزیت و همچنین پنج میلیون و ۳۰۲هزار تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.

صادرات نفتی ۳۰ درصد افزایش یافت

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینه تجارت دریایی فرآورده نفتی، افزود: حجم صادرات اینگونه کالاها به خارج از کشور با ثبت رشد ۳۰ درصدی، از رقم ۷ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۲۱۵ تن فراتر رفت.

ترانزیت ۶۶هزار تن فرآورده نفتی با رشد ۸۳درصدی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، ۱۲میلیون و ۸۹۵هزار و ۴۷۴ تن فرآورده نفتی با رشد ۵درصدی، کابوتاژ(کاربری) و ۶۶ هزار و ۶۱ تن نیز ترانزیت شد که رشد ۸۳,۵ درصدی داشته است.

ورود ۳۲۰۰کشتی به بندر و ثبت رشد ۱۴درصدی

وی خاطرنشان کرد: از فروردین سال ۹۸ تا ابتدای دی ماه جاری، ۳هزار و ۱۹۰فروند شناور در بزرگترین بندر تجاری کشور پهلو گرفت که همسنجی این حجم از تردد شناورهای دریایی با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۱۴,۳درصدی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، دوهزار و ۵۳۸فروند مربوط به کشتی های با تناژ بالای هزار تن(رشد ۸درصدی) و ۶۵۲فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد ۴۷ درصدی) بوده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.